וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימני התאוששות בשוק ההנפקות הראשונות לציבור: חברת התשתיות האחים יעקבי מתכננת הנפקה

שרון שפורר

11.9.2007 / 14:30

בחודשיים האחרונים כמעט שלא התבצעו הנפקות ראשונות לציבור



משך תקופה ארוכה כמעט שלא התבצעו הנפקות ראשונות של מניות לציבור, וזאת בעקבות המכה האנושה שספג שוק ההנפקות בשל החששות ממשבר האשראי בארה"ב ובשל פרשת קריסתה של חפציבה. כעת, ייתכן ששוק ה-IPO מתחיל לגלות סימני התאוששות.



ל-TheMarker נודע שקבוצת י.ש האחים יעקבי מתכננת הנפקה ראשונה לציבור של מניות, אג"ח ואופציות למניות. את ההנפקה יובילו חברת החיתום פועלים אי.בי.אי ואפריקה חיתום.



האחים יעקבי היא חברת תשתיות העוסקת בתחומים שונים, כמערכות אלקטרומכניות, בקרת תנועה וחנייה, חדרי בקרה ותפעול לכבישים מהירים ועוד.



על פי דף ההפצה למשקיעים המוסדיים, החברה חתמה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של 159 מיליון שקל ועם רווח נקי של 12 מיליון שקל. צבר העבודות שלה הסתכם ב-660 מיליון שקל בסוף אוגוסט.



ההנפקה המתוכננת של החברה מתבצעת אף היא על פי שני הטרנדים החמים בשוק ההנפקות בחודשים האחרונים: ראשית, ההנפקה מתבצעת בשני חלקים - הראשון הנפקת מניות והשני הנפקת אג"ח.



דרך זו מאפשרת שקיפות גדולה יותר בתמחור החברה, ומאפשרת למשקיעים - שלא מעוניינים לרכוש את שני סוגי הניירות של החברה - לרכוש רק מניות או רק אג"ח (וכמובן גם את שניהם).



בנוסף, החברה יוצאת לשוק עם דירוג של טריפל B, שניתן לה על ידי מעלות. שחקנים רבים בשוק ההנפקות, כמו גם בחברות הדירוג, העריכו באחרונה שחברות ללא דירוג יתקשו להנפיק. לפיכך חברות מעדיפות לצאת גם עם דירוגים נמוכים יותר מאשר יצאו בעבר - מאשר ללא דירוגים כלל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully