וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר הסדר הנושים ומכירת חברת איילון עמק הפטריות

ארנון בן-יאיר

11.9.2007 / 15:01

החברה תימכר לרוכש בתמורה לסילוק מלוא התביעות של נושים בדין קדימה ושל הנושה המובטח של החברה



סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופטת ורדה אלשיך, אישרה אתמול הסדר נושים לחברת איילון עמק הפטריות. על פי ההסדר, החברה תימכר לרוכש בתמורה לסילוק מלוא התביעות של נושים בדין קדימה ושל הנושה המובטח של החברה, בנק המזרחי, ואילו הנושים הבלתי מובטחים יזכו להחזר חובותיהם בשיעור של 25%-20%. ההסדר אושר באסיפת נושים וזכה לרוב של יותר מ-80% מהקולות.



במהלך דיון באישור ההסדר שהתקיים אתמול, התעוררה מחלוקת בין הנושים השונים לבין אשתו של הבעלים של החברה לשעבר, שולמית כהן. כהן טענה כי יש להפריד בין נכסי החברה, הנמצאים על המקרקעין, לבין בית המגורים בו היא מתגוררת לבד, שכן בעלה, שמעון כהן, נמלט לחו"ל. לטענתה, היא לא היתה מעורבת בניהול החברה, ולכן על ההסדר לכלול רק את נכסי החברה ולא את הבית הפרטי. לטענת כהן, היה מקום למצוא פתרונות חלופיים על מכירת הבית עם החברה.



השופטת אלשיך דחתה את הטענות ואישרה את ההסדר. לדבריה, מדובר בניסיון לשקם חברה שקרסה בשל פעולותיו של בעליה. לדברי אלשיך, הבעלים הוא גם זה שיצר ערבוב מסוים בין הרכוש העסקי והפרטי. לפיכך, טענתה של האישה מהווה למעשה תקיפה של מעשיו שלו עצמו.



אלשיך מוסיפה כי קבלת ההתנגדות לאישור ההסדר תביא לירידה בתמורת המכירה שיקבל הנושה המובטח, וכתוצאה מכך גם ירידה בתמורה לנושים הבלתי מובטחים. בנוסף, הקפאת ההליכים של החברה עומדת בפני סיום בתוך שבועיים, לאחר חלוף 8.5 חודשים של הקפאה. פתיחת ההסדר מחדש היתה מביאה לאובדן הסיכוי להסדר בכלל.



אלשיך מציינת כי קבלת התנגדותה של כהן היתה מביאה להעדפת האינטרס של בעלי המניות על זה של הנושים בעת חדלון פירעון. כמו כן, יהיה בכך כדי להוות העדפת נושיה האישיים של כהן על פני נושים של החברה. אלשיך מפנה את כהן, אם רצונה בכך, לקיים משא ומתן עם הרוכש לצורך הישארותה בבית מגוריה.



איילון עמק הפטריות רכשה את פעילותה של החברה לשיווק פטריות בתמורה לנטילת התחייבויות בסך 10.8 מיליון שקל.



(פש"ר 2394/06)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully