וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ממתינה לנאום ברננקי בברלין; החוזים מצביעים על עליות של עד 0.5% בפתיחה

שירלי יום-טוב

11.9.2007 / 15:08

היום מלאו 6 שנים להתקפת הטרור על ארה"ב; טבע תוקפת פטנט של תרופה עם מכירות של 400 מ' ד'



היום, 11 בספטמבר - 6 שנים לאחר התקפת הטרור על ארה"ב, צפויים השווקים לפתוח בעליות מתונות, כך לפי החוזים העתידיים המצביעים בשעה זו על עלייה של עד כ-0.5% במדדים המובילים בפתיחה.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



הכלכלה האמריקאית ממשיכה להיות בפוקוס גם היום, ובוול סטריט ממשיכים לצפות להחלטה על הריבית שתתפרסם בעוד שבוע בדיוק. בינתיים, ינאם היום בברלין בן ברננקי, נגיד הבנק הפדרלי האמריקאי, והמשקיעים ידושו בכל מילה שעשויה לסמן את כיוון הריבית. הציפיות לא השתנו והן כוללות הורדה של לפחות 0.25%, אם לא יותר מכך - עד 0.5%.



אנליסטים בארה"ב סבורים כי ברננקי עשוי להוריד את הריבית הדולרית ב-0.75% לפחות, לרמה של 4.5% עד סוף 2007. עם זאת, ישנם משקיעים המאמינים כעת, כי לאור החולשה בשוק התעסוקה תרד הריבית ב-1% עד סוף השנה או לכל המאוחר עד סוף ינואר 2008.



זירת המקרו תביא היום את נתוני מאזן הסחר לחודש אוגוסט עם ציפייה לעלייה בגירעון המסחרי לרמה של 59 מיליארד דולר לעומת 58.1 מיליארד דולר ביולי.



נתוני מקרו מאכזבים משוק העבודה האמריקאי הפילו את השווקים ביום שישי, כאשר מספר המשרות החדשות בארה"ב ירד באוגוסט לראשונה מזה ארבע שנים. נתונים אלה מתריעים על כך שהמשק האמריקאי נמצא על סף מיתון. עם זאת, נתוני סקר שפורסם היום מעידים על תמונה קודרת פחות. בסקר של חברת ההעסקה מנפאואר, שכלל 14 אלף חברות, נמצא כי 27% מהחברות מתכוונות להגדיל את מספר עובדיהן לעומת 9% שבכוונתן לקצץ משרות.



המשך השבוע יהיה דליל יחסית מבחינת נתונים כלכליים ומחזורי המסחר עשויים להיות נמוכים יחסית בימי ראש השנה היהודי, כמו בכל חגי ישראל בהם מתקיים מסחר בארה"ב.



בורסות בעולם: השווקים באסיה נעלו בחלקם בעליות והמסחר באירופה מתנהל אף הוא בעליות נאות. מדד ניקיי היפאני הוסיף 0.7% בעוד ששנגחאי איבדה 0.2%. מדד פוטסי הבריטי מזנק ב-1.6% והדקס הגרמני עולה ב-1.3%.



בשוק הסולידי נרשמות ירידות, כאשר התשואה על איגרות חוב ממשלתיות אמריקאיות ל-10 שנים עולה ל-4.35% מ-4.32% אתמול.



מניות בארה"ב: קאנטרי ווייד - בעלי העניין מוכרים מניות



מניית חברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב, קאנטרי ווייד (סימול:CFC), צפויה להמשיך לספוג היום ירידות, בהמשך לנפילה של 5.5% אמש, לאחר ששניים מבעלי המניות הגדולים שלה דיווחו כי הקטינו את החזקותיהם בחברה. אתמול חתכו בתי ההשקעות מריל לינץ' ו-UBS את תחזיותיהם לחברת המשכנתאות שהיא אחת הנפגעות המרכזיות ממשבר ה"סאבפריים".



וול מארט, הרשת הקמעונאית הגדולה בעולם, תיקנה לאחור את דו"חות הרבעון השני אותם פירסמה רק לפני כחודש. החברה קיצצה 153 מיליון דולר מהרווח בשל התאמות הקשורות בסגירת עסקת המכירה של עסקי הקמעונאות שלה בגרמניה.



בשורה ירוקה מחברת : סגן היו"ר, בוב לוטץ, אמר בפתיחת תערוכת רכב בפרנקפורט כי החברה מתקדמת לקראת פיתוח סדרת מכוניות המבוססות על הנעה חשמלית.



מניות ישראליות: קומברס אינק צמחה רק במעט



קבוצת פירסמה אתמול תוצאות לרבעון השני המעידות על עלייה של 13% בהכנסות הקבוצה כולה ל-446 מיליון דולר. עם זאת, הכנסות קומברס אינק, החברה בבעלות מלאה המוכרת שירותי ערך מוסף לחברות תקשורת, צמחה רק ב-5% להכנסות של 288 מיליון דולר.



נתון משמעותי נוסף הוא צבר ההזמנות - אינדיקציה להכנסות שיוכרו תוך שנה - שקפץ ב-12% לכ-849 מיליון דולר, אך הקפיצה מיוחסת לרכישת וויטנס על ידי החברה הבת, .



חברת תוקפת את הפטנט על תרופת ה-Boniva לטיפול באוסטיאופורוזיס, בריחת סידן מהעצם, של חברת רוש (Roche). החברה השווייצית הגישה בקשה בבית המשפט בארה"ב למנוע מטבע מלשווק גירסה גנרית לתרופה בעקבות הפרת פטנט. לטענת רוש, צפויים הפטנטים על התרופה לפוג בין השנים 2023-2012, כך שכביכול טבע אינה רשאית להשיק תרופה גנרית משלה.



המכירות הגלובליות של התרופה Boniva, המשווקת תחת השם Bonviva באירופה, הסתכמו בשנת 2006 בכ-400 מיליון דולר (500 מיליון פרנק שווייצי) מרביתן מארה"ב. בסך הכל, מכירותיה של משפחת המוצרים אליה משתייך המוצר המקורי הסתכמו ב-1.4 מיליארד יורו ועשויות להגיע ל-3 מיליארד דולר.



חברת גילוי התרופות, , ציינה במכתב לבעלי המניות שלה כי היא בוחנת אפשרויות לגיוס הון, לצד מספר אופציות נוספות, בהן שיתופי פעולה עם חברות תרופות. בינתיים, מניית החברה נסחרת במחיר של 90 סנט - שפל של כמעט כל הזמנים, ושווי החברה הידרדר ל-23 מיליון דולר.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully