וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סיימה את השנה בעליות

מיכאל רוכוורגר

11.9.2007 / 17:52

מדד המעו"ף הוסיף 0.8%. מדד הנדל"ן עלה ב-1%. מניית אפריקה ישראל עלתה ב-2.1%

הבורסה לניירות ערך בתל אביב סיימה את יום המסחר האחרון של השנה העברית בעליות שערים של המדדים המובילים. מדד המעו"ף עלה היום ב-0.8% לרמה של 1,049 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 0.6% לרמה של 1,026 נקודות ומדד התל-טק סיים בעלייה של 0.35%.

באפיק הסולידי, שעריהן של איגרות החוב הממשלתיות מסוג שחר לטווח בינוני עלו ב-0.5%, והן נסחרות ברמה של 5.89%. בשוק המט"ח, הדולר נחלש היום ב-0.93% ושערו היציג נקבע על רמה של 4.102 שקלים.

גם היום, בדומה לימים אחרים, לא נרשם מחזור מסחר גבוה במיוחד, אשר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל. מחר וביום חמישי לא יתקיים המסחר בשל חופשת חג ראש השנה.

המשקיעים בתל אביב כנראה מעדיפים בימים אלו להימנע מביצוע השקעות מרחיקות לכת, אלא להמשיך ולעקוב אחר המתרחש בשוקי העולם בכלל, ובארה"ב בפרט. בארה"ב ממתינים להחלטת הריבית של נגיד הבנק הפדרלי האמריקאי, בן ברננקי. ההערכות והתחזיות מדברות על הורדת הריבית בשיעור של לפחות 0.25%.

בגיזרת המקרו, מתוך פרוטוקול דיוני הריבית שהוציא אתמול בנק ישראל, עולה כי "קצב האינפלציה יסתכם ב-2007 בחלק העליון של תחום יעד האינפלציה - קרוב ל-3%", כאשר מחירי המוצרים המקומיים עולים בקצב שנתי גבוה מ-3%.

לפי האומדן הראשון של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפורסם אתמול לקראת הוצאתו לאור של השנתון הסטטיסטי ל-2007, הצמיחה המשוערת השנה צפויה להסתכם ב-5.1%, כלומר ב-0.1% פחות מאשר בשנה שעברה, אך באותה רמה כמו בשנתיים הקודמות.

שטראוס ריכזה עניין

מחר צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט, כאשר שיעורו צפוי לשמש כאחד הפקטורים המרכזיים עבור נגיד בנק ישראל סטנלי פישר באשר להחלטתו האם ובאיזה שיעור להמשיך ולהעלות את שער הריבית לטווח קצר במשק.

באשר לשוק המניות, אתמול פירסם בית ההשקעות מיטב את סיכום האירועים בשוק ההון הישראלי לרגל סיום שנת תשס"ז. מתוך הסיכום עולה, כי מדד הנדל"ן, אשר במשך השנתיים האחרונות היה הרווחי ביותר למשקיעי אחד העם, אמנם הוסיף בסיכום השנה כ-11.7%, אך מאז שהגיע לשיאו במאי האחרון צנח ביותר מ-26%.

מדד הנדל"ן עלה היום ב-1%, כאשר בקרב מניות הנדל"ן הכבדות, אפריקה עלתה ב-2.1%, גזית גלוב ירדה ב-1.2%.

שטראוס גרופ עלתה ב-0.3%. החברה דיווחה היום כי סברה, חברה הבת האמריקאית של שטראוס, מנהלת מגעים עם חברת פפסיקו העולמית לשיתוף פעולה בצפון אמריקה.

אורמת תעשיות ירדה ב-0.9%. גזית אינק רכשה אתמול מניות נוספות של החברה תמורת כ-5.1 מיליון שקל, הגדילה את החזקתה בחברה ל-16.93%. מדד הבנקים עלה היום ב-0.3%. מניית דיסקונט ירדה ב-0.1%. הבנק דיווח היום על רכישת כ-20% מהון המניות של 2 חברות בבעלות קבוצת מאיר תמורת כ-70 מיליון יורו. ההשקעה תתבצע באמצעות חברה הבת דיסקונט שוקי הון. פועלים ירדה ב-0.7%. לאומי הוסיפה כ-1.1%.

שיכון ובינוי הוסיפה 2.1%. החברה זכתה עם שותפים בפרויקט להקמת כביש אגרה בקניה.

מניית חברת אקס טי אל המשיכה לטפס גם היום וזינקה ב-59%, לאחר שדיווחה על תחילת הניסוי הקליני בתרופה ביסיפיאדין לטיפול בכאבים כרוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully