וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומברס: "אנחנו לא הולכים לפטר אנשים אחרי החגים - נעשה שינויים והתאמות"

שירלי יום-טוב

11.9.2007 / 16:34

אנדרי דהן, המנכ"ל: "אנחנו לא מוכרים את קומברס אינק"; ירון צואלה: "השיפור יבוא מצמיחה בהכנסות"



"אנחנו לא הולכים לפטר אנשים אחרי החגים ולא מתכוננים לרדת במספר העובדים. נעשה שינויים והתאמות בשוליים כי אנחנו חייבים לשפר את הגמישות התפעולית שלנו על ידי העברה וניוד עובדים", כך אומר היום ירון צואלה, נשיא קומברס אינק, החברה הבת של קבוצת , המעסיקה כ-2,750 עובדים בישראל מתוך כ-5,750 עובדים בכל העולם. לפני כשלושה שבועות דווח כאן כי קומברס עובדת על המשך תוכנית התייעלות שתכלול את פיטוריהם של עובדים נוספים בחברה - ידיעה שהחברה לא הכחישה.



קומברס דיווחה אתמול בלילה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני וצואלה דיבר היום עם עיתונאים בישראל יחד עם אנדרי דהן, מנכ"ל הקבוצה. קומברס לא קיימה שיחות עם עיתונאים לאחר פרסום הדו"חות מזה שנים רבות, כך שהמהלך עשוי להצביע על רצון לנקוט בשקיפות גדולה יותר מול שוק ההון וגם לא מעט על הרצון להסביר טוב יותר את עמדות ההנהלה מול אלפי עובדים שמתפקדים בתנאים של חוסר וודאות מזה חודשים ארוכים.



דהן, איך נראית כיום הקבוצה במבט על?



"היה שיפור חיובי מאוד ברווח התפעולי וכל אחד מעסקי קומברס (קומברס אינק, ורינט, סטארהום ואולטיקום) צמח ברבעון שחלף. זה צעד ראשון בתוכנית ההבראה של החברה ואנו רואים סימנים טובים בכל אחד מעסקי החברה.



"לסטארהום היה רבעון שיא מבחינת הכנסות, ובורינט יש סימנים טובים בצבר ההזמנות כתוצאה מתחילת האינטגרציה של וויטנס. גם בקומברס אינק יש סימנים חיוביים, עם שיפור משמעותי ברווח התפעולי ותחילת הדרך של תוכנית ההבראה.



מה לגבי תיקון הדו"חות לאחור כתוצאה מפרשת ה"בקדייטינג"?



יש התקדמות גדולה ואני מצפה שנסיים את העבודה עד סוף השנה הפיסקאלית של קומברס, כלומר עד ינואר 2008.



אתם מדברים על שיפור בקומברס אינק, אבל ההכנסות שלה צמחו רק ב-5% ל-288 מיליון דולר



צואלה: "העלייה אמנם היתה מתונה אבל אנו מאמינים שנראה שיפור ברבעונים הבאים. לא פירסמנו את הנתון הזה אבל יש עלייה בצבר ההזמנות של קומברס אינק. מצב העסקים של קומברס משתפר בכל התחומים, גם בבילינג. העובדה שלא פרסמנו בעת האחרונה עסקות שעשינו בתחום אינה מהווה אינדיקציה לרמת הפעילות. אנחנו לקוחים לקוחות ממתחרים והדבר יתורגם לשיפור ברמת ההכנסות ברבעונים הקרובים".



דהן: "קשה להתעלם גם מהמצב בשוק. שוק הטלקום צמח במהירות בשנים האחרונות וקצב הגידול כעת מתון יותר".



דהן, מה לוח הזמנים לתוכנית האסטרטגית שלך לשינויים בפעילות הקבוצה?



"אני לא יכול להצהיר מראש על השלבים, אבל ההנחה הבסיסית היא שמבנה החברה הנוכחי - חברת החזקות - לא יימשך לטווח הארוך. אני לא רואה קיום של מספר חברות ללא סינרגיה.



מה עיקרי התוכנית?



אמרתי אתמול בלילה בשיחת הוועידה לאנליסטים שאנחנו לא מוכרים את קומברס אינק. זה עסק שפועל בשוק עשיר ואנחנו חושבים שנוכל להמשיך לפעול בו בהצלחה. אומר רק כי היכולת שלנו להוציא לפועל את התוכנית האסטרטגית היא מוגבלת בגלל שאין לנו דו"חות סופיים, מה שמקשה על הערכת השווי של הנכסים. לא אצהיר על עסקאות שאינן סגורות. אנחנו עושים את כל הפעילות הכרוכה בתוכנית: מקבלים הצעות ודנים בחלק מהן".



ירון, אתם מדברים על כך שקומברס אינק תגיע לשולי רווח תפעוליים דו ספרתיים (ברבעון השני הם עמדו על 6.7% פרופורמה) - כיצד זה יקרה אם לא תפטרו אנשים?



"יש לנו תוכנית לשיפור מבנה ההוצאות כך ששיפור הרווחיות יגיע גם מהכיוון הזה אבל בעיקר מצמיחה בהכנסות. אנחנו בהתקפה על המתחרים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully