וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"ק שוקלת להגביר במקצת את קצב תפוקת הנפט כדי להוריד את המחירים הגבוהים

אקונומיסט

11.9.2007 / 17:04

ערב הסעודית היא התומכת העיקרית בהצעה להגביר את התפוקה, אך ונצואלה, אלג'יר ולוב מתנגדות



שרי אופ"ק נפגשו היום (שלישי) בכדי לשקול להגביר במקצת את קצב תפוקת הנפט כפי שהציעו ערב הסעודית ומדינות אחרות במפרץ הפרסי במחווה כלפי הלקוחות שמודאגים מההשפעה הכלכלית של עליית מחירי הנפט ל-77 דולר לחבית, ושל התדלדלות עתודות הנפט.



אך הוגי התוכנית להוסיף 500 אלף חביות נפט ליום צריכים עדיין לשכנע את כל שרי אופ"ק, והדיונים בנושא נמשכים, אמר נציג באופ"ק. ונצואלה, אלג'יר ולוב אמרו לפני הדיונים כי אינן תומכות בהגברת קצב היצור.



נציגים אחרים באופ"ק סרבו להגיב.



"הרוב חשים שהתפוקה עומדת בביקוש. אחרים מאמינים שיש צורך בהגברת הקצב בכדי לעמוד בביקוש בחודשים הקרובים. הכמות הגדולה ביותר שהוצעה היא 500 אלף חביות ליום", אמר שר הנפט העיראקי חוסיין אל-שהריסטני קודם לפגישה.



מקורות באופ"ק אמרו שערב הסעודית, נסיכויות המפרץ, קטאר וכוויית מעדיפות להגביר את הייצור במידה מסוימת. "אך אם יתקלו בהתנגדות נחרצת, הן עלולות לרדת מהרעיון", הוסיף אחד המקורות.



המדינות התעשייתיות שצורכות את הנפט חוזות שעתודות הנפט הגולמי שברשותן יצנחו לנקודה הנמוכה ביותר בטווח הממוצע של חמש השנים האחרונות עד לחודש ינואר הקרוב, אלא אם אופ"ק תזרים נפט גולמי רב יותר במהרה.



מחיר הנפט הגולמי בארה"ב עומד על יותר מ-77 דולר לחבית, קרוב למחיר השיא שאליו הגיע ב-1 באוגוסט של 78.77 דולר לחבית, בעקבות התקפות שנערכו על צינורות נפט במקסיקו, יצואנית הנפט החמישית בגודלה בעולם.



אך חוסר הוודאות בנוגע לכלכלה האמריקאית מציב קושי לצפות את הצמיחה בביקוש לנפט של הצרכנית הגדולה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully