וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגם מדובר של יצרנית רכב סינית הוסר מתערוכת הרכב בפרנקפורט בעקבות טענות פלגיאט מצד דיימלר קרייזלר

סוכנויות הידיעות

11.9.2007 / 18:57

דגם נוסף, הדומה לרכב הספורט X5 של BMW, יוצג בפרנקפורט למרות האיום בתביעה מצד היצרנית הגרמנית



דגם מדובר של מכונית סינית, שרבים ציפו לראות בתערוכת הרכב בפרנקפורט, לא יוצג בסופו של דבר בתערוכה הבינלאומית. זאת על רקע איומים משפטיים מצד יצרניות הרכב ו, הטוענות כי יצרנית הדגם מחקה את הדגמים שלהן.



Smart Fortwoלטענת דיימלר קרייזלר, דגם הנובל של יצרנית הרכב הסינית שואנגואן אוטומוביל דומה במידה רבה למכונית המיני שלה סמארט פורטו (Smart Fortwo). לטענת BMW, מודל ה-CEO של היצרנית הסינית דומה באופן חשוד לרכב הספורט שלה X5, שייצורו הופסק ב-2006.



שואנגואן עצמה טוענת כי היא אינה מחקה את דגמיהן של היצרניות הגרמניות, אך הודיעה בעקבות האיומים כי אין בכוונתה להציג את הנובל. ה-CEO, לעומת זאת, יוצג בתערוכה כמתוכנן.



מאז הודיעה החברה הסינית על כוונתה להציג את הנובל ואת ה-CEO הנמצאת במחלוקת בתערוכת הרכב בפרנקפורט, איימו דיימלר קרייזלר ו-BMW לנקוט בצעדים משפטיים, בטענה כי היא מחקה את הדגמים שלהן. בשנה שעברה הצליחה דיימלר קרייזלר למנוע מיצרנית רכב סינית אחרת להוציא לשוק מכונית הדומה לסמארט.



עדיין לא ברור האם האיומים בתביעה מצד דיימלר קרייזלר הם שגרמו לשואנגואן להימנע מהצגת הרכב, אולם לדברי מנכ"ל דיימלר, דיטר זצ'ה, המחלוקת המשפטית סביב הדגם היא שהביאה לשינוי ההחלטה. "לפני התצוגה, ביקשנו מבתי המשפט להבהיר האם זה יהיה חוקי להציג את הדגמים כאן. הם השיבו שלא, ואולי יש לכך קשר להחלטה הסינית", אמר זצ'ה.



עם זאת, לדברי קארל שלוסל, המנהל התפעולי של יצרנית הרכב הסינית, החליטה החברה לא להציג את הנובל משום שהוא אינו מתאים לקו מכוניות הספורט שהחברה מעוניינת לקדם באירופה, ולא בשל דמיונו לסמארט פורטו.



בראיון למגזין "אוטומטיב ניוז יורופ", אמר שלוסל כי החברה החליטה להציג את ה-CEO למרות האיומים בתביעה מצד BMW, המבקשת לאסור על מכירת הדגם באירופה. המכונית נמכרת כעת ברחבי אירופה במחיר של 26 אלף יורו (36 אלף דולר) ליחידה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully