וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטכנולוגיה והפיננסים הובילו הבורסות לזינוק החד ביותר זה שלושה שבועות; לונדון עלתה ב-2.4%

TheMarker

11.9.2007 / 19:15

אריקסון השוודית קפצה יותר מ-5% עקב תחזית חיובית; בורסת פאריס עלתה ב-1.7%



בורסות אירופה, אשר נפלו ב-3% בשני ימי המסחר הקודמים, נסגרו היום במגמה חיובית בהובלת מניות הטכנולוגיה, הבנקים והרכב, ורשמו את הזינוק היומי החד ביותר זה למעלה משלושה שבועות. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 2.4%; בורסת פאריס הוסיפה 1.7%; בורסת פרנקפורט עלתה ב-1.1%.



מדד יורו פירסט 300 עלה ב-1.7% לאחר שירד ב-3% בשני ימי המסחר הקודמים. המדד עלה ב-1.6% מתחילת השנה, אולם עודנו נמוך ב-7.8% משיא של 6.5 שנים שרשם בחודש יולי.



אריקסון (סימול ERICb.ST) השוודית, יצרנית ציוד רשתות הסלולר הגדולה בעולם, עלתה ב-5.4% לאחר שהחברה העריכה כי שוק רשתות הסלולר צפוי לצמוח השנה בכ-5%, וכי נתח השוק של אריקסון גדל. מניית נוקיה (סימול NOK1V.HE) הפינית, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, הוסיפה 2.1%.



מניות הפיננסים רשמו עליות. ברקליס בנק הבריטי הוסיף 4.7%; ABN אמרו ההולנדי עלה ב-3%; מאן גרופ (סימול EMG.L) הבריטית, חברת ניהול קרנות הגידור הבורסאית הגדולה בעולם, הוסיפה 3.4%.



מגמה חיובית נרשמה גם במגזר הרכב על רקע תערוכת הרכב הבינלאומית המתקיימת בפרנקפורט. רנו (סימול RENA.PA) הצרפתית, אשר חשפה אתמול 10 דגמים חדשים ושבה ואישרה את תחזיותיה הכספיות, עלתה ב-3.8%; פורשה (סימול PSHG_p.DE) עלתה ב-3.3% לאחר שפירסמה דו"חות כספיים שנתיים חזקים.



אלסטום (סימול ALO.PA), חברת הבנייה השנייה בגודלה בעולם, וארווה (סימול CEI.PA), קבלנית הבנייה של תחנות כוח, השלישית בגודלה בעולם, עלו ב-6.5% וב-2.6% בהתאמה על רקע דיווח של עיתון העסקים הצרפתי "לס אקו" כי ממשלת צרפת בוחנת אפשרות של מיזוג שתי החברות.



יצרנית התרופות והכימיקלים הגרמנית מרק KGaA (אין קשר למרק האמריקאית) עלתה ב-5.9% לאחר שפירסמה את תוצאות ניסוי בתרופה ארביטוקס (Erbitux), מהן עלה כי השימוש בתרופה לצד טיפול כימותרפי הגדילה את שיעור ההישרדות בקרב חולים בסוג מסוים של סרטן הריאות. מרק מחזיקה בזכויות השיווק של ארביטוקס - תרופה אשר מוכרת בישראל כאחת התרופות שהיוו מוקד במאבק להרחבת סל הבריאות - באירופה, ואילו חברת אימקלון סיסטמס (סימול IMCL) האמריקאית מחזיקה בזכויות השיווק בארה"ב. מניית אימקלון מזנקת כעת ביותר מ-20% בוול סטריט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully