וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך למכירת "פייננשל טיימס"? פירסון במגעים למכירת המהדורה הגרמנית של עיתון העסקים הנודע

סוכנויות הידיעות

11.9.2007 / 20:20

ענקית המדיה ברטלסמן במגעים לרכישת השליטה ב"פייננשל טיימס דויטשלנד" מהמו"לית הבריטית



פירסון (סימול PSON.L) הבריטית, המו"לית הגדולה ביותר בעולם של ספרי לימוד, מנהלת מגעים למכירת החזקותיה (50%) בעיתון העסקים הגרמני "פייננשל טיימס דויטשלנד" - המהדורה הגרמנית של "פייננשל טיימס", למו"לית המגזינים הגרמנית שפיגל. כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".



סכום העסקה לא צפוי להיות משמעותי: בנק ההשקעות מורגן סטנלי העריך באחרונה את שווי הנתח של פירסון בעיתון ב-20 מיליון ליש"ט (40.6 מיליון דולר). עם זאת, מכירה של חלק מהמותג פייננשל טיימס עשויה להיות צעד סמלי עבור פירסון - המנוהלת ביד רמה על ידי המנכ"לית מרג'ורי סקרדינו, אשר הכריזה בעבר כי רק על גופתה המתה יימכר העיתון "פייננשל טיימס".



המגעים על מכירת הנתח ב"פייננשל טיימס דויטשלנד" עשויים להצביע על כך שהמו"לית הבריטית נכונה היום יותר מבעבר למכור נכסים בתחום המדיה. בחודשים האחרונים מנהלת פירסון מגעים למכירת עיתון העסקים הצרפתי שלה, "לס אקו" לענקית מוצרי היוקרה LVMH תמורת כ-240 מיליון יורו (343 מיליון דולר).



מכירת החזקות פירסון ב"פייננשל טיימס דויטשלנד" תעניק למעשה את השליטה בעיתון לענקית המדיה האירופית ברטלסמן, אשר מחזיקה בנתח של 25.5% בשפיגל וכן נתח של 75% בקבוצת המגזינים Gruner + Jahr, אשר מחזיקה ב-50% הנותרים ממניות "פייננשל טיימס דויטשלנד".



פייננשל טיימס דויטשלנד הוקם בשנת 2000 כשלוחה של המותג פייננשל טיימס בגרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה. תפוצת המהדורה הגרמנית של פייננשל טיימס גדל ב-2% במחצית הראשונה של שנת 2007 לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-105 אלף עותקים, לפי פירסון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully