וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון אופ"ק החליט להגדיל את תפוקת הנפט בחצי מיליון חביות; מחיר הנפט יורד ל-77.29 דולר לחבית

אשר שכטר

11.9.2007 / 20:06

חברות אופ"ק הסכימו להעלות את קצב תפוקת הנפט ב-500 אלף חביות ליום החל מה-1 בנובמבר



מחיר הנפט הגולמי רושם ירידה של 0.2% על רקע הסכמת ארגון אופ"ק, האחראי על למעלה מ-40% מתפוקת הנפט העולמית, להגדיל את מכסות תפוקת הנפט ב-500 אלף חביות החל מנובמבר.



חברות הארגון הסכימו להעלות את תפוקת הנפט בחצי מיליון חביות החל מה-1 בנובמבר, על רקע החששות מהשפעותיהן הכלכליות של עליית המחירים ל-77 דולר לחבית על כלכלת ארה"ב, הסובלת גם כך ממשבר בשוק הדיור, ושל הידלדלות עתודות הנפט בעולם. מדובר על ההעלאה הראשונה בתפוקת הנפט של אופ"ק מזה יותר משנה.



מחיר החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה באוקטובר יורד ב-0.2% למחיר של 77.29 דולר לחבית. מחיר החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, רושם עלייה של 0.9% למחיר של 76.17 דולר לחבית. בשנה האחרונה עלה מחיר הנפט הגולמי ב-27%, ומוקדם יותר היום התקרב המחיר לשיא של 78.77 דולר לחבית, שנקבע ב-1 באוגוסט.



לדברי שר הנפט הקטארי, עבדאללה בן חמד אל-עטייה, ערב הסעודית, החברה הגדולה ביותר באופ"ק, הובילה את התומכים בהעלאת התפוקה בחצי מיליון חביות ליום. בעקבות חששותיה כי עלייה נוספת במחירי הנפט עלולה לפגוע בצמיחתה של הכלכלה העולמית, המצויה גם כך בקשיים על רקע התרחבות משבר הסאבפריים בארה"ב, הצליחה סעודיה להתגבר על התנגדותן של מדינות חברות אופ"ק כמו ונצואלה, אלג'יריה ואיראן, שטענו כי היצע הנפט בשווקים הבינלאומיים מספיק ואין סיבה להגביר את הייצור.



"חברות אופ"ק זיהו את ההשפעה שתהיה להישארות מחיר הנפט ברמתו הגבוהה הנוכחית על הכלכלה העולמית, והבינו שעליהן לבצע מחווה בעניין", אמר ג'ון הול, מנכ"ל חברת הייעוץ ג'ון הול אסוסייטס, לסוכנות הידיעות בלומברג. לדברי חברות אופ"ק, העלאת התפוקה מתבצעת על רקע חששות כי מחירי הנפט הגבוהים יובילו לירידה בצריכת הנפט בארה"ב, צרכנית הנפט הגדולה בעולם, בעקבות השפעות המשבר בשוקי הדיור והמשכנתאות על הכלכלה האמריקאית.



ההעלאה בקצב תפוקת הנפט של אופ"ק מנוגדת לתחזיותיהם של רוב האנליסטים, שצפו כי חברות הארגון יחליטו בפגישתן באוסטריה להותיר את התפוקה הנוכחית ללא שינוי. סוכנות האנרגיה העולמית הזהירה אמש מפני מחסור בנפט, על רקע הדרישה ההולכת וגוברת לחימום בחודשי החורף. משרד האנרגיה האמריקאי צפוי לדווח מחר כי מלאי הנפט השבועי בארה"ב נפל זה השבוע התשיעי ברציפות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully