וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב שלחה מכתבי אזהרה ליותר מ-200 חברות בעקבות "הולכת שולל" בפרסומות למשכנתאות

סוכנויות הידיעות

11.9.2007 / 20:45

לטענת ה-FTC, החברות הטעו צרכנים כשלא ציינו בפרסומות מהו מחירן האמיתי של משכנתאות ששווקו כזולות



נציבות הסחר הפדרלית (FTC) בארה"ב שלחה היום מכתבי אזהרה ליותר מ-200 חברות פרסום וחברות משכנתאות בעקבות מודעות פרסומת "מוליכות שולל" שהופיעו לטענתה בעיתונים, אתרי אינטרנט, עלונים פרסומיים ופורמטים אחרים ועודדו צרכנים לרכוש משכנתאות במחירים זולים ובריבית נמוכה.



לטענת ה-FTC, אותן מודעות הוליכו שולל את ציבור הצרכנים האמריקאי, כשהציגו להם תמונה חלקית בלבד של ההוצאות והתנאים הכרוכים ברכישת המשכנתאות המדוברות, והיוו למעשה הפרה של החוק הפדרלי.



"רבים ממפרסמי המשכנתאות מציגים טענות מוליכות שולל על תעריפים ותשלומים נמוכים במיוחד, מבלי לספר לצרכנים את הסיפור כולו - שהתעריפים הנמוכים האלה תקפים רק לתקופה קצרה ואחריה הם עולים באופן משמעותי", אמרה לידיה פארנס, מנהלת הלשכה להגנת הצרכן של ה-FTC. לדברי פארנס, ל-FTC קווי מנחה נוקשים ומפורטים בנוגע לדרך שבה מורשות חברות משכנתאות לפרסם את מוצריהן מבלי להפר את החוקים להגנת הצרכן בארה"ב.



"בעלות על בית היא החלום האמריקאי, אך היא יכולה להפוך לסיוט עבור צרכנים שאין ברשותם את כל המידע לו הם זקוקים כדי להבין את תנאי המשכנתאות שלהם", אמרה פארנס, שציינה כי המודעות השנויות במחלוקת זוהו ביוני כחלק מבדיקה כוללת. חלק ניכר מהמודעות לדבריה, היו בשפה הספרדית וכוונו למהגרים.



חלק מהמודעות, לדברי ה-FTC, הבטיחו לרוכשי המשכנתאות ריבית נמוכה להפליא של 1%, אך לא ציינו כי מדובר בתעריף התקף לתקופה קצרה בלבד לאחר רכישת המשכנתא. מודעות אחרות הכריזו על תשלומים חודשיים נמוכים, מבלי לציין כי לאחר תקופה מסוימת מעלות החברות את התעריף באופן משמעותי.



בעשור האחרון נקט ה-FTC בצעדים משפטיים כנגד 21 חברות משכנתאות בארה"ב שנקטו בהולכת שולל פרסומית, במיוחד חברות בשוק משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים), שקרס בשנה האחרונה על רקע עלייה חדה בשיעור שמיטת החובות בשל מספר הולך וגובר של לווים שלא יכלו לעמוד בתנאי המשכנתאות.



בחלק מהמקרים נדרשו החברות לשלם קנסות כספיים, ובמקרים אחרים נדרשו החברות להחזיר את כספי המשכנתא ללקוחות שהתלוננו על הטעייה בפרסום. בסך הכל, נדרשו החברות להחזיר יותר מ-320 מיליון דולר לצרכנים שחשו מרומים לאחר שגילו כי המשכנתאות שרכשו אינן זולות כפי שהובטח להם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully