וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוני הכדורגל - למה הם צריכים את זה?

חגי עמית

12.9.2007 / 9:23

בניגוד לכל היגיון כלכלי, אנשי עסקים ישראלים מתעקשים לשפוך מיליונים על קבוצות כדורגל. לפעמים יש אהבות שלא מודדים בכסף

לא צריך מוח פיננסי מבריק כדי להבין שהכדורגל הישראלי הוא פשוט עסק רע. מבט שטחי על ההכנסות וההוצאות של קבוצת כדורגל ממוצעת מגלה מיד כי מדובר בעסק שקשה עד בלתי אפשרי להרוויח ממנו.

תקציב קבוצת כדורגל בליגת העל נע בין 10 מיליון שקל ל-45 מיליון שקל (בית"ר ירושלים היא זו שחורגת מסכומים אלה עם תקציב של 130 מיליון שקל).

משכורות השחקנים הן חלק משמעותי מהתקציב. עלות שכרו של שחקן בינוני היא 200 אלף שקל בעונה. הכוכבים מרוויחים גם חצי מיליון דולר בעונה. העלויות הכבדות הן כמובן רכישת שחקנים - במקרים אלה המועדון צריך לשלם מאות אלפי דולרים על רכישת השחקן, עוד לפני תשלום השכר.

בנוסף לכך הקבוצה משלמת אגרות שיטור ושיפוט. אגרות השיטור נעות סביב מיליון שקל בשנה, כאשר יש קבוצות שנאלצות לשלם סכומים הרבה יותר גבוהים בגלל אוהדים בעייתיים או תנאי איצטדיון קשים.

חלק מהקבוצות משלמות גם מאות אלפי שקלים בעבור השימוש באיצטדיון, כאשר במקרים שבהם האיצטדיון נמצא בבעלות העירייה שימוש זה מוסדר כחלק מתמיכת העירייה בקבוצה.

מול כל אלה, צד ההכנסות נראה פשוט מצחיק. הקבוצות מרוויחות בין 6 ל-8 מיליון שקל על זכויות השידור של המשחקים מההתאחדות לכדורגל. ההפרש משתנה לפי "מענקי מיקום" של הקבוצה.

הספונסר הראשי של הקבוצה משלם לקבוצת מרכז טבלה מיליון שקל בשנה (קבוצה כמו בית"ר ירושלים יכולה להגיע גם ל-4 מיליון שקל בשנה).

ויש גם הכנסות ממכירת כרטיסים. קבוצת מרכז טבלה עם 2,000 צופים בממוצע למשחק (מנויים + כרטיסים), תכניס מיליון וחצי שקל בעונה. קבוצה עם יותר צופים תגדיל כמובן את הכנסותיה (בעונה הלפני האחרונה, שידועה בשם היומרני "עונת הגלאקטיקוס", מכרה מכבי תל אביב 10,000 מנויים).

אחת הטענות לגבי בעלי הקבוצות, היא שבחלק מהמקרים עמותות הכדורגל המקבלות פטור ממס משמשות מכשיר להלבנת כספים ומפלט ממסים באמצעות תשלום משכורות גבוהות ולא ריאליות למקורבים. אולי זה מה שיכול להסביר את הנכונות להשקיע בגופים שההוצאות עליהם גדולות מהכנסותיהם.

אלמוני החליט לרכוש קבוצת כדורגל

ארקדי גאידמק - בית"ר ירושלים

מתי רכש את הקבוצה: אוגוסט 2005.

כמה השקיע בקבוצה עד היום? התקציב של בית"ר ירושלים השנה הוא 130 מיליון שקל - פי שלושה מהקבוצה הבאה אחריה בהיקף ההשקעה הכספי.

מהות עסקיו: גאידמק הוא איש העסקים העשיר ביותר שהשקיע עד היום בכדורגל הישראלי, ועם הון מוערך של יותר ממיליארד דולר הוא משאיר מאחוריו את שאר אנשי העסקים האחרים ברשימה הזו. במדינות בריה"מ לשעבר יש לו אחזקות בחברות אנרגיה, נדל"ן, מזון, פיננסים, סחורות ותקשורת. אחזקתו הבורסאית הגדולה בישראל היא חברת הנדל"ן אוסיף.

למה הוא עושה את זה: גאידמק טוען כי ההשקעה שלו בספורט נובעת אך ורק ממניעים פילנתרופיים ומרצונו לספק תמיכה לספורט הישראלי ולכדורגל בפרט, אשר הינו ספורט פופולרי בקרב אזרחי ישראל.

מה השיג מהקבוצה? גאידמק מעריך כי רק 40% מההשקעה בקבוצה מכוסה על ידי החזרים מהכנסות. אבל הרבה מעבר לכסף, רק מי שהגיע פעם למשחק של בית"ר וראה מכוניות של אוהדים צהובים עליהן מופיעה הכתובת "לעולם לא תצעדו לבד בית"ר ירושלים וארקדי גאידמק", יכול להבין איזו רמה של לגיטימציה השיג גאידמק מהקבוצה. גאידמק גם יצר עולם מושגים חדש ככל שמדובר בחשיפה לתקשורת הספורט. לא עוברים יומיים מבלי לחזות בתמונתו בעיתון.

הקשר האישי לכדורגל: גאידמק דווקא מעדיף אומנויות לחימה ומתמחה בקונג פו.

הישגי הקבוצה בכהונתו: בעונה השנייה של גאידמק בקבוצה, זכתה בית"ר באליפות וסיימה בצורת בת תשע שנים. לעומת זאת, במפעלים האירופיים הקבוצה כשלה, ולא הצליחה לעבור שלב מאז הגיע גאידמק.

תוצאות בעסקים: העסקים של גאידמק עלומים ולא ידוע על תוצאות מרשימות שהשיג בשנים האחרונות.

מה אפשר ללמוד על התרבות העסקית שלו? בית"ר ירושלים החליפה שישה מאמנים מאז נרכשה על ידי גאידמק, וקשה לקרוא לאופן ההתנהלות שלה 'שקט תעשייתי'. גאידמק העביר מסרים למאמניו ולשחקניו דרך התקשורת - ומותר להניח שהוא לא היה מגיע למה שהגיע בעסקיו אילו היה מתנהל באותה צורה.

התחיל במכבי פרנקפורט

דניאל יאמר - מכבי נתניה

מתי רכש את הקבוצה: יאמר עלה ארצה ב-2006 - ואחד מצעדיו הראשונים היה רכישת מכבי נתניה.

כמה השקיע בקבוצה עד היום: יאמר שילם בעבור הקבוצה כ-2 מיליון דולר. התקציב שלה בעונה הנוכחית הוא 30 מיליון שקל, וגם בעונה הקודמת השקיע יאמר סכום דומה בקבוצה.

למה הוא עושה את זה: יאמר מתגורר בחלק מהזמן בפרנקפורט ואינו שולט בעברית. את הרכישה של קבוצה ישראלית ניתן להסביר חוץ מבציונות ואהבת המשחק - בעיקר בקשריו עם ראש עיריית נתניה מרים פיירברג. יאמר תומך בפיירברג פוליטית והיא זו ששידכה אותו לקבוצה.

מה השיג מהקבוצה? יאמר זכה לחשיפה מול הקהל והתקשורת הישראליים. השאלה שנותרה פתוחה היא למה הוא צריך אותה - בתור איש עסקים המתגורר בפרנקפורט ולא פעיל במיוחד בישראל.

הקשר האישי לכדורגל: יאמר, יליד גרמניה, שיחק בנעוריו בקבוצת הכדורגל מכבי פרנקפורט. בנוסף למכבי נתניה הוא מחזיק גם קבוצה סלובקית בשם סנץ.

הישגים בכדורגל: בתוך עונה אחת בשליטתו של יאמר, הגיעה נתניה לתואר סגנית האלופה - לראשונה זה 19 שנה. הקבוצה גם הופיעה לראשונה בגביע אופ"א.

מהות עסקיו: יאמר התחתן עם כסף. לאשתו, לייזה יאמר ולאביה (שתרם בעצמו כסף למחלקת הנוער של הקבוצה) יש עסקי מלונאות ונדל"ן.

אם הצלתי ילד אחד - די לי

אבי ועמוס לוזון - מכבי פתח תקווה

מתי רכש את הקבוצה: אבי לוזון נכנס לפעילות בקבוצה ב-90', עמוס הצטרף ב-94'.

כמה השקיעו בקבוצה עד היום: הלוזונים השקיעו עד היום מיליוני שקלים, אם כי הם תמיד מתגאים באיזונים ובשיקול הדעת שהם מפעילים בהשקעות בקבוצה.

מהות עסקיהם: עמוס לוזון פעיל בעיקר בתחום הנדל"ן דרך חברת ע.לוזון נכסים והשקעות. החברה עוסקת בנכסים מניבים, בנייה למגורים, משרדים ותעשייה.

למה הוא עושה את זה: לפי עמוס לוזון, הסיבה העיקרית לפעילותו היא מחלקת הנוער והילדים של הקבוצה. "אני המתנ"ס הכי גדול בפתח תקוה. אם אני מציל ילד אחד בשנה מהידרדרות - די לי".

מה השיג מהקבוצה: לפי עמוס לוזון, "הקבוצה רק הפריעה לעסקים שלי. בגלל הפרסום שהיא הביאה, כל פקיד רוצה להראות לנו שהוא לא נכנע לתכתיבים של בעלי ההון. הם דווקא מנסים להפריע לי ולהוכיח שהם לא עושים חשבון".

הקשר האישי לכדורגל: הלוזונים הם אוהדי כדורגל שרופים ומבלים זמן רב במגרשים. האחיין גיא לוזון אימן את הקבוצה תקופה ארוכה.

הישגים בכדורגל: הלוזונים הפכו את מכבי פ"ת לקבוצה יציבה. הישגי השיא שלהם היו מקום שני בליגה והעפלה לשלב הבתים בגביע אופ"א.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הבעלים אינו טורח להגיע למשחקים

פסיפס המנהלים של הפועל תל אביב

ב-97' נרכשה קבוצת הדגל האדומה של הסתדרות העובדים על ידי קבוצת משקיעים פרטיים בראשות סמי סגול, משה תאומים ומוטי אורנשטיין. מאז עברה הקבוצה תהפוכות ונכון להיום מחזיק סגול ביותר מ-90% ממניות הקבוצה, בעוד רפי עגיב מחזיק ב-8.7%.

לפני שנתיים החליט סגול, הבעלים של קבוצת כתר פלסטיק, שהוא לא רוצה להיות מעורב יותר בעסקי הקבוצה - והעביר את ניהול הפועל לקבוצת ניהול, בראשות מוני הראל.

סמי סגול הוא חריג בקהיליית בעלי הקבוצות. הוא אינו מגיע למשחקים - אפילו כאשר הפועל מגיעה לגמר גביע המדינה. הוא מסרב להתראיין ונטען כי הוא פותה להיכנס לקבוצה בעבר באמתלה של תרומה לחברה לנוער ולקהילה, ומצא את עצמו עם קבוצת כדורגל.

בענף מעריכים כי סגול מעוניין להיפטר מהקבוצה עד כדי כך שלפני שנתיים, כאשר לב לבייב התעניין בקבוצה - סגול היה מוכן למכור לו אותה תמורת 30 מיליון שקל, ולקחת על עצמו את חובות הקבוצה המוערכים ביותר מ-60 מיליון.

מוני הראל, יו"ר קבוצת הניהול של הפועל תל אביב, הוא הבעלים של סילון ספורט, יבואנית נעלי ניו באלאנס. הוא נכנס לקבוצת הניהול יחד עם עו"ד שחר בן עמיר ורו"ח שמעון ציטרון. אחרי פרישת ציטרון, הראל נותר בעונה הנוכחית כנושא העיקרי בנטל הניהול.

עושים את הדבר הכי מטופש שיכול להיות

ג'קי בן זקן, חיים רביבו ואברהם ננקשווילי - מ.ס אשדוד

מתי רכשו את הקבוצה: בן זקן פעיל בקבוצה מאז שנת 2000. הוא צירף אליו את כוכב העבר חיים רביבו עם פרישתו ב-2004, ואת ננקשווילי ב-2006.

כמה השקיע בקבוצה עד היום: בן זקן מעריך את ההשקעה בקבוצה בשבע השנים האחרונות ב-30-40 מיליון שקל. תקציב הקבוצה בעונה הנוכחית יהיה 15 מיליון שקל.

מהות העסקים שלהם: ננקשווילי הוא הכבד בשלישיית אנשי העסקים, והונו מוערך ב-3.5 מיליארד שקל. הוא עשה את הונו בעסקי יהלומים במדינות חבר המדינות. הוא שותף בעסקי נדל"ן עם רביבו ובן זקן. שוויו של בן זקן מוערך ב-100 מיליון דולר, והוא אחד מאלה שרכבו על גל הגאות בנדל"ן בשנים האחרונות. הביקורת נגדו היא שלא תמיד ברור מה הבסיס הריאלי להשקעותיו.

למה הוא עושה את זה: כפי שאומר בן זקן - "עסקית וכלכלית זה הדבר הכי מטופש שיכול להיות. זה הכל עניין של רגש. בשבילנו זה סוג של תרומה לקהילה".

הקשר האישי לכדורגל: חיים רביבו הוא אחד מהכדורגלנים הגדולים ביותר שידע הכדורגל הישראלי בכל הזמנים. גם ג'קי בן זקן היה שחקן מקצועי עד גיל 26 - בקבוצת הפועל אשדוד.

הישגים בכדורגל: קבוצת הכדורגל של אשדוד נוסדה רק ב-99', כתוצאה מאיחוד של הפועל ומכבי-עירוני. הישג השיא של הקבוצה היה מקום שלישי בליגה ב-2004 וחצי גמר גביע המדינה.

השקיע בקבוצה 200 מיליון שקל

יעקב שחר - מכבי חיפה

מתי רכש את הקבוצה: יעקב שחר הוא האב הרוחני של הבעלות הפרטית על קבוצות כדורגל בישראל. הוא רכש את הקבוצה ב-92', הימים שבהם מרכזי הספורט שלטו עדיין בליגה הראשונה.

כמה השקיע בקבוצה עד היום: שחר עצמו מעריך כי הוא השקיע במכבי חיפה 200 מיליון שקל לאורך השנים. התקציב של מכבי חיפה בעונה הנוכחית הוא 45 מיליון שקל. דומה לתקציבה בשנה הקודמת.

מהות עסקיו: יעקב שחר הוא שותף עם ישראל קז במאיר חברה למכוניות המייבאת את המכוניות וולבו, הונדה ויגואר לישראל. בנוסף יש לו אחזקות במגוון חברות.

למה הוא עושה את זה: שחר אוהב כדורגל. בצעירותו הוא היה שחקן בקבוצת הכדורגל של נס ציונה, ובשנות ה-80 נהפך לספונסר - בתחילה של בית"ר ירושלים ולאחר מכן של חיפה.

מה השיג מהקבוצה: שחר נהנה מכך שבמשך שנים הוא היה איש העסקים הדומיננטי בענף, וזכה למרב החשיפה התקשורתית - ולתדמית חיובית בעקבות הצלחות המועדון.

הישגים בכדורגל: עד לכניסתו של ארקדי גאידמק לחיינו, היה שחר איש העסקים הדומיננטי ביותר בכדורגל המקומי. הוא הפך את מכבי חיפה לקבוצה החזקה בליגה - והגיע לשיא כשחיפה זכתה בשלוש אליפויות בעונות 2004-2006.

תוצאות בעסקים: הונו של שחר, יחד עם זה של גיסו ישראל קז, מוערך ב-300 מיליון דולר. שני מהלכים עסקיים שביצע באחרונה היו מכירת חלקו בחברת הביטוח הפניקס ליצחק תשובה בסוף 2006, וכניסה לפעילות נדל"ן במזרח אירופה.

מה אפשר ללמוד על התרבות העסקית שלו: לאורך מרבית השנים שידרה מכבי חיפה יציבות ניהולית, ונדמה היה כי שחר יודע להביא אתו את התרבות העסקית לעולם הספורט. עם זאת, בשנה האחרונה האלופה הגאה מושפלת על ידי בית"ר ירושלים, ולא רק על ידה.

הנער משכונת העלייה סגר מעגל

אלי טביב - הפועל כפר סבא

מתי רכש את הקבוצה: טביב קיבל ב-94' את הזכויות לניהול הקבוצה ל-99 השנים הקרובות.

כמה השקיע בקבוצה עד היום: תקציב הקבוצה הוא 15 מיליון שקל בשנה. עם רכישת הקבוצה כיסה טביב את חובותיה שהיו כ-3 מיליון שקל. מאז הוא מוציא בכל שנה מכיסו 1.5-2 מיליון שקל.

מהות עסקיו: טביב, שבישראל עסק בין היתר בהתקנת כבלים, עשה את הונו בהשקעות נדל"ן במיאמי ובחוף המערבי יש לו רצף של קניונים.

למה הוא עושה את זה: טביב, שנולד בשכונת עלייה בכפר סבא ("שכונת התימנים" של העיר), סוגר מעגל בהשקעה בקבוצה. הוא הגיע אליה דרך חבר ששיחק בקבוצה בעבר.

הישגים בכדורגל: הפועל כפר סבא מתנדנדת מאז שנות ה-90 בין ליגת העל לליגה הלאומית.

תוצאות בעסקים: בשנים הראשונות נקשר שמו של טביב בכפר סבא בהעלמת כספים ובחוזים כפולים. באחרונה נודע כי הוא עומד להיות שותף ביוזמה עסקית מקומית נוספת - הקמת אולם אירועים באבן יהודה.

שוער מכבי תל אביב קנה את היריבה העירונית

חזי מגן - בני יהודה תל אביב

מתי רכש את הקבוצה: מגן הצטרף לבני יהודה לפני שלוש שנים.

כמה השקיע בקבוצה עד היום: מגן לא שילם עבור בני יהודה כשרכש אותה מיובל גפני, וסכום הרכישה אמור להיות מוחזר מתוך תקציב הקבוצה ב-25 תשלומים. תקציב הקבוצה בעונה הנוכחית הוא 15 מיליון שקל.

מהות עסקיו: מגן היה מעורב בבניית נדל"ן למגורים בכפר סבא, בנה ומחזיק בקאנטרי דקל בתל אביב ומחזיק במסעדות בתל אביב והרצליה.

למה הוא עושה את זה: מגן היה שוער בליגה הלאומית בשנות ה-70 - תחילה במכבי ת"א ואחר כך בשמשון ת"א. הוא קשור לקבוצה וילדיו משחקים כדורגל.

הישגים בכדורגל: בתקופתו של מגן נותרה בני יהודה קבוצת מרכז טבלה שלא נאבקת בירידת ליגה. בעונת 2005/6 השיגה הקבוצה תוצאות טובות והגיעה לגמר גביע המדינה וסיימה את העונה במקום הרביעי.

ותודה לוועד האולימפי של קטאר

בני סכנין

סקירה של קבוצות ליגת העל מגלה שעל אף שאנו חיים בעידן של הפרטת הספורט, וסוף שלטון מרכזי הפועל - יש קבוצה אחת בליגת העל שאינה נשלטת על ידי איש עסקים פרטי. הקבוצה הזו היא נציגת המגזר הערבי: בני סכנין.

מנהל הקבוצה הוא חסן אבו סאלם ויו"ר העמותה הוא מאזן גנאים. התקציב של סכנין הוא מהנמוכים בליגה: 10 מיליון שקל בשנה.

מקורות ההכנסה של הקבוצה הם האיצטדיון, קהל האוהדים, מרכז הפועל והספונסרים: הבנק הערבי-ישראלי, קופת חולים מאוחדת, וחברת הסלולר סלקום. בנוסף לכך החברה קיבלה בעונה הנוכחית מיליון שקל מהוועד האולימפי של הנסיכות קטאר.

קטאר היא גם זו שתרמה בעבר מיליוני דולרים לסכנין לצורך הקמת איצטדיון הקבוצה הנקרא על שם בירת קטאר, דוחא.

סכנין נחשבת דווקא לאחת מהקבוצות עם פוטנציאל האוהדים הגדול בארץ - בזכות התמיכה שלה היא זוכה במגזר הערבי. כך שלא מן הנמנע כי ביום שבו הקבוצה תתחיל להציג תוצאות עקביות, היא תזכה לקהל תומך ועלייה בהכנסות.

מפטר המאמנים הסדרתי נרגע

אריאל שיימן - מכבי הרצליה

מתי רכש את הקבוצה: שיימן שוכנע לרכוש את הרצליה ב-99' בזמן שהקבוצה היתה מסובכת כלכלית.

כמה השקיע בקבוצה עד היום: שיימן משקיע בקבוצה בין מיליון למיליון וחצי שקל בעונה.

מהות עסקיו: שיימן הוא הזכיין של שלטי הפרסום במרבית האיצטדיונים הגדולים בישראל. במקביל הוא משמש מנהל יחסי הציבור של רשת המלונות הילטון בישראל.

למה הוא עושה את זה: שיימן אמנם נולד בפינלנד ועלה לישראל בגיל 8 - אבל הוא מחובר לכדורגל הישראלי מילדות. הוא היה בלם במחלקת הנוער של מכבי ת"א והתגלגל בבוגרים של קבוצות משניות בחולון ובת ים. הוא גם שימש מאמן שוערים בבני יהודה. הוא המשיך ב"תחביב" זה במכבי הרצליה, עד שקיבל הצעה להשקיע בקבוצה.

מה השיג מהקבוצה: גם אם הוא איש עסקים מצליח, עולם הספורט ולא עולם העסקים הוא זה שסיפק לשיימן בינתיים את ההזדמנות להיות מוזכר בנשימה אחת עם אנשים כמו ארקדי גאידמק ויעקב שחר - שהונם עולה על שלו פי כמה.

מה אפשר ללמוד על התרבות העסקית שלו: שיימן מעורב בקבוצה ברמה היומיומית. הוא מגיע לכל אימון וכל שחקן זר המועמד לרכישה עובר דרכו. הוא נודע לאורך תקופה ארוכה כ"מפטר הסדרתי" של המאמנים בליגה, אבל נרגע באחרונה.

פתח את הארנק לכבוד העלייה לליגת העל

איזי שרצקי - הפועל קרית שמונה

מתי רכש את הקבוצה: שרצקי משקיע בעיר קרית שמונה כבר שנים ארוכות. לתמיכה בקבוצה הוא נכנס לפני שבע שנים כשהקבוצה שיחקה לליגה א'.

כמה השקיע בקבוצה עד היום: שרצקי השקיע בעיר ובקבוצה עד היום 50 מיליון שקל. תקציב הקבוצה בעונה הנוכחית הוא 20 מיליון שקל - כך שניתן להניח כי שרצקי שלף עוד כמה מיליונים יפים לכבוד העלייה לליגת העל.

מהות עסקיו: שרצקי הוא יו"ר חברת איתוראן ושווי אחזקותיו בחברה הוא מעל 300 מיליון שקל.

למה הוא עושה את זה: במקרה שלו ניתן להעריך - הן בגלל המיקום הגיאוגרפי והן בגלל העובדה שההשקעה בחינוך קדמה להשקעה בכדורגל - כי אכן מדובר בסוג של ציונות מעבר לאהדה.

מה השיג מהקבוצה: שרצקי אוהד כדורגל ושיחק בעבר בקבוצת הבוגרים של מכבי רמת עמידר. בנו ניר היה קפטן נבחרת הבוגרים של נבחרת הנוער של ישראל.

הישגים בכדורגל: שבע שנים לאחר שרכש את הקבוצה, הגיעה העונה קרית שמונה לליגת העל.

מי זה רוני מאנה?

לוני הרציקוביץ' - מכבי תל אביב

מתי רכש את הקבוצה: הרציקוביץ' הצטרף כשותף בקבוצה בעונת 96/'95', יחד עם קבוצת הניהול של מופת. שנה אחר כך הוא הגיע לשליטה מלאה ובלעדית בקבוצה.

בתחילת העונה הנוכחית סיכם הרציקוביץ' עם איש העסקים רוני מאנה על כך שמאנה יקבל 75% מהקבוצה תמורת 15 מיליון שקל. מאנה נהפך העונה לגורם פעיל בקבוצה והעביר את הסכום "על החשבון". נכון להיום מערכת היחסים בין השניים עלתה על שרטון והטענה היא שמאנה רוצה את כספו בחזרה - כך שהרציקוביץ' הוא עדיין הבוס.

כמה השקיע בקבוצה עד היום: תקציב הקבוצה בעונה הנוכחית הוא 35 מיליון שקל. ככל הנראה, כשהרציקוביץ' רכש את הקבוצה, הוא לקח על עצמו לנהל רק את החוב שלה - שהגיע באותה תקופה ל-5 מיליון דולר. לאורך השנים ההערכות מדברות על כך שהוא השקיע בקבוצה 100 מיליון שקל.

מהות עסקיו: הרציקוביץ' הוא הבעלים של קבוצת ישפאר - יבואנית מוצרי סוני.

למה הוא עושה את זה: הרציקוביץ' טוען כי העריץ את קבוצת הכדורגל של מכבי בשנות ה-70. בנוסף לכך הוא בעל שאיפות להכניס נורמות תקינות לענף.

מה השיג מהקבוצה? המקרה של הרציקוביץ' נדמה כאחת ממערכות היחסים המזוכיסטיות ביותר בעולם הכדורגל. כמו כולם, הרציקוביץ' מקבל את הכותרות בעיתונים - אלא שאלו ברובן שליליות.

הישגים בכדורגל: מכבי תל אביב זכתה באליפות אחת בשנים שבהן הרציקוביץ' מנהל אותה באופן בלעדי, ובשלושה גביעים (מכבי זכתה גם באליפות אחת בעונתו הראשונה של הרציקוביץ' - כאשר הוא ניהל אותה יחד עם חברת הניהול).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully