וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: המדד יעלה ב-0.6%-0.7%

מוטי בסוק

12.9.2007 / 8:30

מדד המחירים לצרכן יפורסם היום לאור החג. המדד עלה ב-2.1% מתחילת 2007. הנגיד אינו צפוי להעלות את הריבית בסוף החודש

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפרסם את מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט היום, ולא ב-15 בחודש כרגיל; זאת בשל החג והשבת. מדד אוגוסט, כמו מדדי החודשים הקודמים, עתיד לעלות בשיעור גבוה, של 0.6%-0.7%. ההערכות הן כי בסוף החודש יותיר נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, את הריבית במשק לאוקטובר ללא שינוי - ברמה של 4.0%.

מדד אוגוסט יעלה בצורה חדה בשל עליות מחירים בסעיפי דיור, חשמל ומזון (כולל התייקרות הלחם), וכן בשל עליות עונתיות במחירי ההבראה והנופש בישראל ובחו"ל, ובסעיף הירקות והפירות. העליות יקוזזו קלות עם ירידת מחירים בסעיף ההלבשה וההנעלה.

ארבעת המדדים האחרונים במשק היו גם גבוהים, רובם אף היו גבוהים מהתחזיות המוקדמות. מדד המחירים לצרכן עלה ב-2.3% באפריל-יולי, בעיקר בשל העליות במחירי הדלק והדיור.

מתחילת 2007 עלה המדד ב-2.1%. ההערכות הן כי המדד יעלה בקרוב ב-2007 כולה ל-3%, ויגיע לגבול העליון של יעד האינפלציה של הממשלה - 1.0%-3.0%. התחזית לגבי ספטמבר היא למדד שלילי של -0.2%.

ההערכות בירושלים הן כי נגיד בנק ישראל יימנע מהעלאת ריבית נוספת בסוף החודש, לאחר שתי העלאות רצופות, של 0.25%, בחודשיים האחרונים.

הסיבה לכך קשורה להתפתחויות האחרונות בשוק ההון, בהן התחזקות השקל מול הדולר, וגם להערכה כי הפד האמריקאי יוריד את הריבית ב-0.25% ב-18 בספטמבר, ל-5.0%, ויתקרב בכך לריבית בנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully