וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: טוקיו ירדה ב-0.5% בעקבות התפטרות ראש ממשלת יפאן, שינזו אבה; הונג קונג התחזקה ב-1%

אשר שכטר

12.9.2007 / 9:29

אבה הודיע על התפטרותו לאחר שלא הצליח לגייס תמיכה להרחבת הפעילות הצבאית היפאנית באפגניסטאן



מגמה מעורבת נרשמה היום בבורסות אסיה. זאת, על רקע דיווחים לפיהם ראש הממשלה היפאני, שינזו אבה, מתכוון להתפטר מתפקידו וכן בשל חששות כי הבנק המרכזי של סין יעלה את שיעור הריבית, בעקבות עליית האינפלציה במדינה לשיא של 10 שנים. הונג קונג עלתה ב-1%, טוקיו נחלשה ב-0.5%, שנחאי ירדה ב-0.3%. סיאול צנחה ב-1.8%.



ראש ממשלת יפאן, שינזו אבה, הודיע בשעות הבוקר במסיבת עיתונאים על התפטרותו מתפקידו, לאחר שלא הצליח לגייס תמיכה להרחבת הפעילות הצבאית היפאנית באפגניסטאן ועל רקע שורת שערוריות שחיתות שפגעו בממשלתו.



"החלטתי היום להתפטר. עלינו להמשיך להילחם בטרור תחת הנהגתו של ראש ממשלה חדש", אמר אבה. מוקדם יותר, הובילו דיווחים ראשוניים בתקשורת על כוונתו של אבה להתפטר לירידות בבורסת טוקיו.



מניות סוני ירדו ב-0.9%, לאחר שנפלו ביום המסחר הקודם ב-6%. מיזוהו פייננשל ירד ב-1.2%, בעקבות התגברות החששות מאי יציבות פוליטית ביפאן.



מניית מיצובישי זינקה ב-3.5%, בעקבות העלייה החדה במחירי הנפט, שננעלו אמש בשיא של 78.23 דולר לחבית ונסחרים כעת במחיר של 78.30 דולר לחבית.



מגזר היצוא היפאני, בהובלת נינטנדו וניסאן מוטור, רושם עליות בעקבות היחלשות של הין, שהעלתה את ערכן של מכירות מעבר לים.



בסין, ירדה בורסת שנחאי ב-0.3% - על רקע התגברות ההערכות כי הבנק המרכזי יעלה את ריבית הבסיס, בעקבות עליית האינפלציה במדינה לשיא של 10 שנים. ביום שלישי דיווחה ממשלת סין כי האינפלציה במדינה צמחה בקצב המהיר ביותר זה 10 שנים בחודש אוגוסט.



מדד המחירים לצרכן בסין עלה בשיעור של 6.5% באוגוסט 2007 לעומת אוגוסט 2006, לאחר שצמח בשיעור של 5.6% בחודש יולי. זאת, על רקע זינוק של 18.2% במחירי המזון, בשל המסחור בבשר חזיר ובשל העלייה במחירי העופות.



האינפלציה בסין עלתה על אינפלציית היעד של ממשלת סין, שעומדת על 3%. זה החודש הרביעי שהאינפלציה בסין גבוהה יותר ממטרת המדינה. דבר זה קרוב לוודאי שיגרום ללחץ רב על הבנק המרכזי של סין להעלות את הריבית במדינה, זו הפעם החמישית מאז חודש מארס. העודף במאזן המסחרי של סין צמח באוגוסט ב-17.1%.



מגזרי הנפט והכרייה באסיה רשמו עליות בעקבות העלייה במחירי הנפט, למרות החלטת אופ"ק אמש להגדיל את התפוקה ב-0.5 מיליון חביות ליום, וכן בשל זינוק במחירי הנחושת לשיא של שלושה חודשים.



BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, הוסיפה 1.2%. פטרו צ'יינה עלתה ב-1.4%. מניות אינפקס, יצואנית הנפט הגדולה ביפאן, התחזקו ב-2.8%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully