וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קיצוץ תחזיות על ידי טקסס אינסטרומנטס צפוי להביא לירידות קלות לאחר זינוק של כ-1.5% אתמול

אשר שכטר

12.9.2007 / 15:55

ורינט מינתה יו"ר קבוע; רדקום מועמדת למחיקה מנאסד"ק; אקס.טי.אל זינקה ב-70% תוך יומיים



מאת אשר שכטר ושירלי יום-טוב



החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים על ירידות לפני תחילת המסחר, לאחר שטקסס אינסטרומנטס (סימול TXN), היצרנית הגדולה בעולם של שבבים לטלפונים סלולריים, קיצצה את תחזית הרווח שלה לרבעון השלישי. לפי החוזים העתידיים, מדד הנאסד"ק וה-S&P500 צפויים לרדת בכ-0.3%-0.2% בפתיחה.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



מוקדם יותר היום נפל הדולר לשפל של כל הזמנים מול היורו, על רקע הערכות כי הבנק הפדרלי יוריד בפגישתו בשבוע הבא את ריבית הבסיס, מ-5.25% ב-0.25% לפחות, מחשש שהמשבר בשוקי הדיור והמשכנתאות יוביל להאטה כלכלית בארה"ב.



הדולר עקף שפל של 1.3852 דולרים ליורו מול המטבע האירופי, שנקבע ב-24 ביולי, ומתקדם לעבר רצף הירידות הגדול ביותר מאז אפריל. זאת, לאחר שאיגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR) צפה אמש נפילה של 24% בהתחלות הבנייה בארה"ב השנה, וירידה נוספת של 8% בשנת 2008, לרמה של 1.26 מיליון בתים. זהו קצב מכירות הנמוך בכ-10% מתחזית האיגוד מחודש שעבר וקצב המכירות הנמוך ביותר מאז שנת 1992.



אמש נחתם המסחר בוול סטריט בעליות שערים חדות, כשברקע נתוני גירעון הסחר של ארה"ב לחודש יולי, שהתקבלו בהתאם לציפיות הכלכלנים. הגירעון במאזן הסחר האמריקאי הצטמצם ביולי על רקע התחזקות היצוא בקצב מהיר מהיבוא. הגירעון החודשי הצטמצם ב-0.3%, ל-59.2 מיליארד דולר ביולי, לעומת גירעון של 59.4 מיליארד דולר ביוני - ומעל לתחזיות כלכלני וול סטריט, לגירעון של 59 מיליארד דולר.



למרות ההמתנה הדרוכה בוול סטריט לרמזים על ההחלטה הקרובה בנוגע לריבית, נגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, לא חידש אמש דבר בנאום שנשא בברלין, בו התייחס בעיקר לחוסר האיזון הגלובלי שנוצר בשנים האחרונות.



אנליסטים בארה"ב סבורים כי ברננקי יוריד את ריבית הבסיס ב-0.75% לפחות, לרמה של 4.5%, עד לסוף השנה הנוכחית.



משקיעים אחדים אף מאמינים כי לאור החולשה בשוק התעסוקה האמריקאי - שהובילה בשבוע שעבר לירידות חדות בוול סטריט, לאחר פרסום נתונים לפיהם מספר המשרות החדשות בארה"ב ירד באוגוסט לראשונה מזה ארבע שנים - עשוי ברננקי להוריד את הריבית ב-1% עד סוף השנה, או לכל המאוחר עד סוף 2008.



עוד בזירת המקרו, צפוי משרד האנרגיה האמריקאי לפרסם את נתוני מלאי הנפט השבועי בארה"ב, על רקע הערכות כי המלאי צפוי לרשום ירידה זה השבוע התשיעי ברציפות.



מוקדם יותר היום, קיצצה סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) את התחזית לביקוש העולמי לנפט ל-2008 ולהמשך 2007, בעקבות חששות מפני מיתון בארה"ב שיוביל לירידה בביקוש. מחיר הנפט ננעל אמש בשיא נעילה של כל הזמנים, 78.23 דולר לחבית, למרות החלטת ארגון אופ"ק להגביר את התפוקה בחצי מיליון חביות ליום.



טקסס אינסטרומנטס קיצצה תחזית



במניות הבולטות בארה"ב, צפויה מניית טקסס אינסטרומנטס לרשום ירידה, לאחר שהחברה קיצצה את תחזית המכירות שלה לרבעון השלישי. החברה פירסמה תחזית להכנסות בסך 3.64 מיליארד דולר ברבעון השלישי, מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 3.66 מיליארד דולרים.



אקסון מוביל (סימול XOM), חברת הנפט הגדולה בעולם, צפויה אף היא לרשום ירידות. זאת, על רקע תחזית ה-IEA לצמצום בביקוש לנפט, במיוחד בארה"ב, ל-88.02 מיליון חביות ליום, לעומת תחזית קודמת שעמדה על 88.18 מיליון חביות ליום.



ישראליות: מחזורים דלילים



במניות הישראליות, כמו בשוק כולו, צפויים היום מחזורי מסחר דלילים בשל ערב ראש השנה והיעדרם של החוגגים מבתי ההשקעות.



אחת המניות שעשויות להישאר במוקד העניין גם היום היא , שזינקה אתמול ב-8% בעקבות פרסום דו"חותיה לרבעון השני, ביום שני לאחר המסחר.



בראיון טלפוני אמרו אתמול שני המנהלים הבכירים ביותר בה - אנדרי דהן, מנכ"ל הקבוצה, וירון צואלה - נשיא החברה הבת, קומברס אינק - כי קומברס אינה צפויה לפטר עובדים לאחר החגים, אם כי יידרשו התאמות ושינויים כאלה ואחרים.



בינתיים דיווחה הקבוצה על תוצאות משופרות לרבעון השני, עם עלייה של 13% בהכנסות הקבוצה כולה, ל-446 מיליון דולר - ועם עלייה בשולי הרווח התפעולי (על בסיס פרופורמה - ללא הוצאות הקשורות בפרשת האופציות וברה ארגון שכלל פיטורים של 350 עובדים) לרמה של 6.7% מרמה של פחות מ-2% ברבעון הקודם. קומברס מסרה כי היא מתכוונת לשוב לשולי רווח תפעולי בשיעור דו ספרתי תוך מספר רבעונים.



העלייה החדה בקומברס אתמול הגיעה לאחר שהמניה נפלה למחיר שפל של שנה, על רקע אי הוודאות הסובבת את החברה ואת כוונות ההנהלה לגבי עתידה.



, החברה הבת של קומברס טכנולוג'י, הודיעה היום על מינוי יו"ר לחברה. ויקטור דמרינס, דירקטור חיצוני בחברה מזה כ-5 שנים, יהיה היו"ר. מאז עזב קובי אלכסנדר את משרת יו"ר החברה במאי 2006, לא היה לוורינט יו"ר קבוע. בנוסף, מונו שני דירקטורים אמריקאים חדשים ודירקטוריון החברה מונה כעת 11 דירקטורים.



עוד במרכז תשומת הלב היום, מניית חברת גילוי התרופות, , שהשלימה אמש זינוק פנומנלי של מעל ל-70% בעקבות שני ימי עליות חדות. בכך מחקה המניה חלק מירידה של כ-90% בשנתיים האחרונות.



הסיבה לזינוק - תחילתו של ניסוי קליני בתרופה ביסיפאדין, לטיפול בכאבים כרוניים. לפני שנמכרה לאקס.טי.אל בינואר 2007, עברה הביסיפאדין בהצלחה את שני השלבים הראשונים בניסוי הקליני לקראת אישורה, וכעת מתחיל הניסוי בשלב מתקדם יחסית - החלק השני של שלב 2 (PHASE IIb).



מעוררת עניין מחודש. מניית חברת התוכנות לניהול רשתות קמעוניות הגיעה אף היא באחרונה למחיר שפל, אך עלתה אתמול ב-6% והשלימה עלייה של כ-18% בתקופה של כשבועיים בלבד. אתמול נשמעו בשוק הערכות כי גוף מוסדי ישראלי אוסף מניות החברה בשוק.



מניית , שצנחה בכ-75% מאפריל, עשויה להימחק בקרוס ממסחר בבורסת נאסד"ק, לאחר שהחברה קיבלה מכתב התרעה שני לפני מחיקה. מחירה של המניה הידרדר ל-74 סנט ומכיוון שהיא נסחרת מתחת למחיר של דולר אחד למעלה מ-30 ימי מסחר רצופים (מה-26 ביולי), היא אינה עומדת בכללי הרישום למסחר. אם תימחק, היא תגיע לרשימת הבולטין בורד, שאינה שייכת לנאסד"ק.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully