וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות האנרגיה הבינלאומית הפחיתה את התחזית לביקוש העולמי לנפט על רקע חששות מפני האטה בצמיחה האמריקאית

אשר שכטר

12.9.2007 / 16:11

ה-IEA הפחיתה את תחזיתה לנפט ל-2008 ל-88.02 מיליון חביות ליום, וקיצצה גם התחזית להמשך 2007



סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) קיצצה היום את תחזיתה לביקוש העולמי לנפט ל-2008 ולהמשך 2007, בעקבות החששות מפני האטה בכלכלת ארה"ב על רקע התרחבות המשברים בשוקי הדיור והמשכנתאות האמריקאיים.



ה-IEA הפחיתה את תחזית הביקוש העולמי ל-2008 ל-88.02 מיליון חביות ליום, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 88.18 מיליון חביות, והפחיתה גם את התחזית לביקוש לנפט להמשך השנה הנוכחית. ל-2007, הפחיתה סוכנות האנרגיה את תחזית הביקוש ל-87.8 מיליון חביות, קיצוץ של כ-250 אלך חביות ליום, על רקע חששות כי התרחבות המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב יוביל לפגיעה בצמיחה האמריקאית.



הסוכנות הוסיפה כי בעקבות החשש מהאטה בצמיחה והעלייה החדה במחירי הנפט, ייתכן כי תבצע קיצוצים נוספים בתחזית. "הצמיחה הכלכלית תיפגע במידה מסוימת מהמשבר, דבר שיוביל כנראה לירידה בביקוש לנפט, אך השלכותיה המלאות של הטלטלה בשוק משכנתאות הסאבפריים עדיין לא ברורות לחלוטין", מסרה ה-IEA, שהוסיפה כי עם התבהרות השלכותיו המלאות של המשבר על תפוקת הנפט בשלושת אזורי המפתח של השוק ? המזרח התיכון, צפון אמריקה וסין ? תבחן את הצורך בשינויים נוספים בתחזית הביקוש.



את ההפחתה בתחזית ביססה ה-IEA על הערכתו של ארגון ה-OECD (הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי), שהוריד את הערכתו לצמיחה הכלכלה האמריקאית השנה ל-1.9%, לעומת תחזית קודמת שעמדה על 2.1%, והמליץ לפדרל ריזרב להוריד בקרוב את הריבית במדינה במטרה לרסן את ההשפעות של משבר הסאבפריים. לטענת הארגון, הצמיחה הכלכלית של ארה"ב ברבעון השלישי וברבעון הרביעי צפויה להיות נמוכה בהרבה מהצמיחה שנרשמה ברבעון השני. ברבעון השלישי הארגון צופה צמיחה של 0.5%, וברבעון הרביעי - 0.4%.



בחודש האחרון עלו מחירי הנפט ב-5.7%, ואמש ננעל מחיר הנפט הגולמי בשיא נעילה של 78.23 דולר לחבית, למרות החלטת ארגון אופ"ק להגדיל את תפוקת הנפט בחצי מיליון חביות ליום. כעת, רושמים החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה באוקטובר עלייה של 0.2% למחיר של 78.36 דולר לחבית.



משרד האנרגיה האמריקאי צפוי לפרסם היום את נתוני מלאי הנפט השבועי בארה"ב, על רקע הערכות כי המלאי צפוי לרשום ירידה זה השבוע התשיעי ברציפות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully