וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורן באפט מצמצם אחזקותיו בפטרוצ'יינה: מכר 92.66 מיליון ממניותיו בחברה תמורת 136 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

12.9.2007 / 17:07

זאת לאחר שסירב בעבר למשוך את השקעותיו בפטרוצ'יינה, למרות מעורבותה ברצח העם בסודאן



לאחר שסירב בעבר למשוך את השקעותיו בפטרוצ'יינה, חברת הנפט הגדולה באסיה, למרות מעורבותה ברצח העם בסודאן, צימצם המיליארדר וורן באפט את אחזקותיו בחברת הנפט הסינית ומכר 92.66 מיליון ממניותיו בחברה תמורת 136 מיליון דולר.



במסמך שהוגש היום לבורסת הונג קונג, מסרה פטרוצ'יינה כי חברת האחזקות ברקשייר התאוויי שבבעלות המשקיע האגדי צימצמה ב-29 באוגוסט את הנתח שלה בענקית הנפט הסינית ל-9.72% מ-10.16%. ברקשייר נותרה בעלת המניות השנייה בגודלה בפטרוצ'יינה, לאחר חברת האם הממשלתית צ'יינה נשיונל פטרוליאום, המחזיקה בנתח של 88.21%.



ביולי מכרה ברקשרייר 16.9 מיליון מניות נוספות בפטרוצ'יינה, על רקע ביקורת הולכת וגוברת שהוטחה בחברה בשל השקעותיה בחברה הסינית, המעורבת ברצח העם בסודאן, מצד אוניברסיטת הרווארד וגורמים אחרים.



צ'יינה נשיונל פטרוליאום, החברה האם של פטרוצ'יינה, מחזיקה בנתח של 41% בפטרודר אופרייטינג, שהמטה המרכזי שלה ממוקם בחרטום, בירת סודאן. בעקבות האלימות בדרפור שבסודאן, מתו 200 אלף אנשים ו-2.5 מיליון איש גורשו מביתם מאז 2003. בתגובות לביקורות לפיהן היא תורמת באורח עקיף לרצח העם בסודאן, טענה ברקשייר כי היא "איננה מושכת השקעות בצורה אוטומטית ממניות של חברה משום שהיא אינה מסכימה עם פעילות מסוימת שלה", והוסיפה כי ל"חברות בת אין יכולת לשלוט במדיניות של חברות האם".



ההשקעה בפטרוצ'יינה פגעה במוניטין של באפט, שזכה במשך השנים לשבחים ולהוקרה על פעילותו הנדבנית, במיוחד לאחר שהודיע ביוני 2006 כי החליט לתרום את רוב הונו, כ-37 מיליארד דולר, לקרן הצדקה של ביל גייטס ולמרות צדקה אחרות. באפט אף זכה בתואר הנדבן הגדול ביותר בארה"ב ב-2006, לפי הדירוג של כתב העת האמריקאי "כרוניקל אוף פינתרופי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully