וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נופל לשפל מול היורו על רקע הערכות כי הבנק הפדרלי יוריד את הריבית בשבוע הבא; נסחר ב-1.388 דולר ליורו

עפרה שלו

12.9.2007 / 18:47

מוקדם יותר נפל הדולר לשפל של כל הזמנים מול היורו - 1.389 דולר ליורו; הדולר מתחזק מול הין והליש"ט



הדולר יורד לשפל של 1.3887 דולר ליורו על רקע הערכות כי הבנק הפדרלי יוריד את ריבית הבסיס בשבוע הבא מחשש שהמשבר בשוקי הדיור והמשכנתאות יובילו להאטה כלכלית בארה"ב. הורדת ריבית מצד הבנק הפדרלי תקטין את הפער בין הריבית בארה"ב לאירופה. מוקדם יותר היום נפל הדולר ל-1.389 דולר ליורו - שפל של כל הזמנים. ב-24 ביולי רשם המטבע האמריקאי שפל של 1.385 דולר ליורו.



הדולר יורד מול היורו זה היום ה-6 ברציפות, רצף הירידות הארול ביותר מאז אפריל. משקיעים מהמרים על כך שהבנק הפדרלי יוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 4.75% בשבוע הבאה. החוזים מראים כי הבנק המרכזי של אירופה יעלה את שיעור הריבית ב-0.25% ל-4.25% עד סוף השנה.



הדולר נחלש בשנה האחרונה ב-8.3% מול היורו, לאחר שהבנק המרכזי של אירופה (ECB) העלה את הריבית ל-4% והפדרל ריזרב הותיר את הריבית על כנה ברמה של 5.25%, למרות החששות מפני התרחבות המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) בארה"ב והשלכותיו האפשריות על הצמיחה הכלכלית.

מול הליש"ט מתחזק הדולר, ונסחר ברמה של 2.03 דולר לליש"ט. מול הין מתחזק הדולר ל-114.32 ין לדולר, על רקע התפטרותו של ראש ממשלת יפאן, שינזו אבה. אבה הודיע בשעות הבוקר על התפטרותו מתפקידו, לאחר שלא הצליח לגייס תמיכה להרחבת הפעילות הצבאית היפאנית באפגניסטאן ועל רקע שורת שערוריות שחיתות שפגעו בממשלתו. התפטרותו של אבה הובילה לירידות בבורסת טוקיו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully