וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל קרן התרומות של הרווארד, מוחמד אל-אריאן, פורש במפתיע וחוזר לפימקו של ביל גרוס

ניו יורק טיימס

12.9.2007 / 20:20

ביל גרוס אמר כי הוא נלהב מחזרתו של אל-אריאן, שייכהן כמנכ"ל לצדו



מנהל קרן התרומות של הרווארד, מוחמד אל-אריאן, הודיע אתמול במפתיע על פרישתו לאחר שנתיים בתפקיד. אל-אריאן אמר כי יחזור לחברת ניהול הקרנות פימקו, בה עבד במשך 7 שנים. הודעת הפרישה של אל-אריאן הייתה ארוכה ועמומה, ובה אמר כי הוא חוזר לדרום קליפורניה כדי להיות קרוב יותר למשפחתו. אשתו ובתו עברו עמו לבוסטון כשהחל לעבוד בקרן של הרווארד.



בפימקו, אל-אריאן בן ה-49, יכהן כמנכ"ל לצד מייסד החברה, וויליאם (ביל) גרוס, בן ה-63, וכסמנכ"ל השקעות לצד וויליאם תומסון הבן, בן 62. פימקו מנהלת נכסים בהיקף של יותר מ-690 מיליארד דולר.



כשעזב להרווארד, אל-אריאן היה מנהל תיקים בכיר, וניהל קרן של אג"ח שווקים מתעוררים שהיקפה 28 מיליארד דולר. תפקידו החדש בפימקו יהיה בכיר יותר. פימקו מסרה כי אין בכוונתם של גרוס או תומסון לפרוש. תגובתו על גרוס לחזרתו של אל-אריאן הייתה נלהבת במיוחד: "אני מאושר מכך שהוא מצטרף אלי ואל ביל תומסון".



הידיעה על עזיבתו של אל-אריאן הפתיעה את המנהלים בקרן של הרווארד. זכייתו בתואר מנהל קרן התרומות של הרווארד, קרן התרומות האוניברסיטאית הגדולה בארה"ב, נחשבה לניצחון גדול באוקטובר 2005. בכירים בהרווארד אמרו אז כי אל-אריאן נבחר הודות לידע הרחב שלו על הכלכלה הגלובלית, שיכול היה לסייע לו בניהול תיקי השקעות מגוונים.



יתרה מכך, בחודש שעבר, קרן התרומות של הרווארד דיווחה על תשואה של 23% בשנת הכספים 2007, שהסתיימה ב-30 ביוני, והיקף הקרן עלה ל-34.9 מיליארד דולר. מדובר בביצועים טובים בהתחשב בגודלה של הקרן.



אין ספר כי עזיבתו הפתאומית של אל-אריאן תעלה שאלות לגבי הסיבות לעזיבה. בפימקו, אל-אריאן הרוויח עשרות מיליונים, על פי מקורבים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully