וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלים יותר מדי ולא ממש נהנים: התרופות הנמכרות ביותר בארה"ב - נגד כולסטרול, נגד חומציות בקיבה ונגד דיכאון

TheMarker

12.9.2007 / 22:33

בקרב ילדים עד גיל 17 התרופה הנמכרת ביותר היא לאסתמה ואחריה תרופה להפרעת קשב



הצרכנים האמריקאים הוציאו על תרופת הפחתת הכולסטרול ליפיטור של פייזר יותר כסף מכל תרופה אחרת ב-2004, לפי נתונים של הממשל הפדרלי. ההוצאה הכוללת בארה"ב על ליפיטור היתה 9 מיליארד דולר. ליפיטור, ידוע מכבר על פי דיווחיהן של חברות התרופות, היא התרופה הנמכרת ביותר בעולם. הסקר שערך הממשל הפדרלי מפגר בשנתיים-שלוש אחר נתוני השוק, אולם הוא מאמת את הסטיריאוטיפ של האמריקאים זוללי השומן הרווי שעורקיהם נסתמים.



התרופה השנייה הנמכרת ביותר בארה"ב על פי הסקר, שבדק צריכת תרופות בקרב בני 18-64, גם היא לטיפול בכולסטרול, היתה זוקור, של מרק, אמרה הסוכנות למחקר ואיכות בשירותי בריאות. הזלילה האמריקאית לא מסתיימת רק בעורקים סתומים בכולסטרול ? היא פוגעת גם בבטן ? התרופה נקסיום של אסטרה זנקה לטיפול בחומציות הקיבה נמכרה ב-4.2 מיליארד דולר, והתרופה Prevacid של אבוט וטאקדה נמכרה ב-2.4 מיליארד דולר.



הזלילה, מסתבר, גם אינה משפרת את מצב הרוח, שכן התרופות הבאות בתור בהיקף מכירותיהן בארה"ב הן תרופות לדיכאון - זולופט של פייזר, עליה הוציאה 1.9 מיליארד דולר הצרכנים ארה"ב ב-2004.



בקרב ילדים מתחת לגיל 17 ההוצאה הגדולה ביותר היתה על התרופה נגד אסתמה, סינגולר, סף 680 מיליון דולר, והשנייה אחריה היתה על תרופה להפרעת קשב של ג'ונסון אנד ג'ונסון, בשם קונסרטה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully