וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: עליות בהובלת מגזרי הפלדה והנפט; בורסת הונג קונג עולה ב-0.1% לשיא

מיכל רמתי

13.9.2007 / 10:17

בורסת טייוואן נפלה ב-1% על רקע ירידות במגזר השבבים; סיאול עלתה ב-1.9%



עליות נרשמו באסיה בהובלת מגזר האנרגיה והסחורות, על רקע עלייה במחירי הנפט והמתכות. עם זאת, במגזר השבבים נרשמו ירידות על רקע ירידה במחירי השבבים, ירידה שגררה את בורסת טייוואן כלפי מטה. טוקיו עלתה ב-0.2%; הונג קונג עולה ב0.1% וממשיכה לרשום שיאים; סיאול עלתה ב-1.9%; טייוואן נחלשה ב-1%; שנחאי עולה ב-1.4%; הודו עולה ב-0.5%.



מניות השבבים באסיה נחלשו היום, לאחר שבנק ההשקעות השוויצי UBS הוריד את מחיר היעד שלו עבור מניית סמסונג אלקטרוניקס הדרום קוריאנית, יצרנית שבבי הזיכרון הגדולה בעולם, ב-88% ל-675 אלף וון. UBS גם הוריד את מחיר היעד של יצרנית השבבים הייניקס ב-19%, ל-38 אלף וון. גולדמן סאקס הוריד את מחיר היעד שלו עבור סמסונג ב-9.4% ל-731 אלף וון ולהייניקס ב-15% ל-35 אלף וון.



אתמול הראה דו"ח של בורסת DRAMExchange, העוקבת אחר מחירי השבבים, על ירידה של 11% במחירי זיכרונות פלאש מסוג NAND. מחירי זכרונות DRAM צנחו ב-20% החודש, לפי הבורסה.



מניית סמסונג אלקטרוניקס נסגרה בעלייה צנועה של 0.4%, לאחר שבמהלך יום המסחר נחלשה ב-1.3%. מניית הייניקס נסגרה בירידה של 2.9%. לעומת זאת, יצרניות אלקטרוניקה כמו החברה האם של סמסונג אלקטרוניקס, סמסונג, ו-LG והחברה הבת LG פיליפס, רשמו עליות וסייעו לעליות בסיאול. סמסונג עלתה ב-1.7%; LG עלתה ב-2% ו-LG פיליפס עלתה ב-3.1%.



טייוואן סמיקונדטור (TSMC), יצרנית השבבים לפי הזמנה הגדולה בעולם, ירדה ב-1.5%. גם יצרניות האלקטרוניקה הטייוואניות הון האי פרסיז'ן ו-וינבונד אלקטרוניקס נחלשו. הון האי ירדה ב-1.5%, ו-וינבונד ירדה ב-0.9%. יצרנית השבבים הגדולה ביפאן, טושיבה, צנחה ב-4.4%.



עם זאת, עליות במגזרים אחרים שמרו על מרבית הבורסות במגמת עלייה היום. מחירי הפלדה הובילו לעלייתן של יצרניות פלדה כמו פוסקו ובאושן. מחירי הפלדה הסיטוניים בסין צמחו ב-12.2% באוגוסט לעומת החודש המקביל בשנה שעברה, וב-2.9% לעומת יולי. מניות פוסקו הדרום קוריאנית זינקו ב-4.4%. יצרנית הפלדה הסינית באושן איירון אנד סטיל עולה ב-3.8%. גם מחירי הנפט הגולמי, הנמצאים בשיא, הובילו לעליות יצרניות הנפט וסייעו להמשך עלייתה של בורסת הונג קונג לשיא.



במגזר התרופות היפאני נרשמו עליות על רקע הערכות כי חברות התרופות היפאניות מתכוונות לבצע רכישה בחזרה של מניות. טאקדה פרמסוטיקל, יצרנית התרופות הגדולה במדינה, עלתה ב-1.9%. אסטלס פארמה, היצרנית השנייה בגודלה, עלתה ב-2.7%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully