וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הגידור גלובל אלפא של גולדמן סאקס ירדה ב-22.5% באוגוסט

סוכנויות הידיעות

13.9.2007 / 10:49

הקרן הממוחשבת רשמה הפסדים גדולים בשוקי המטבעות והמניות; כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג



קרן הגידור גלובל אלפא של בנק ההשקעות גולדמן סאקס רשמה ירידה של 22.5% באוגוסט, הירידה החודשית החדה ביותר אי פעם, על רקע הפסדים בשוקי המטבע והמניות. כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג, לפי עדכון שנשלח למשקיעים.



קרן גלובל אלפא, המנוהלת על ידי מרק קרהארט וריימונד איבנובסקי, נחלשה עד כה השנה בכ-33%, ומאז שיאה במארס 2006 נחלשה ב-44%. בחודש שעבר הודיעו משקיעים בקרן על משיכת 1.6 מיליארד דולר מהשקעותיהם - כמעט 20% מנכסי הקרן. הקרן מנוהלת באמצעות מודלים מתימטיים, צורת השקעה המכונה השקעה כמותית (quantitative investing).



קרן ממוחשבת נוספת של גולדמן, גלובל אקוויטי אופורטוניטיז, צנחה ב-28% ב-8 ימי המסחר הראשונים של אוגוסט, מה שאילץ את גולדמן להזרים 2 מיליארד דולר לקרן. הקרן זכתה להזרמת הון נוספת של מיליארד דולר ממשקיעים חיצוניים, ועלתה בשבוע לאחר מכן ב-12%. גולדמן ייחסה את ההפסדים לעובדה שיותר מדי קרנות ממוחשבות ביצעו את אותן עסקות.



את ההפסד הגדול ביותר באוגוסט רשם תחום המטבעות של הקרן, שנחלש ב-8.9%, על רקע החלטת הקרן למכור ינים ולרכוש דולר אוסטרלי - נוהג המכונה carry-trade ומנצל את פער הריביות בין יפאן לאוסטרליה. באוגוסט נחלש הדולר האוסטרלי ב-6% מול הין, מה שגרם להפסדים בקרן. בנוסף, הפסידה הקרן 4.7% בתחום המניות, בהובלת מניות בארה"ב, נורווגיה ופינלנד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully