וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום התביעות החדשות לדמי אבטלה השבוע: הציפיות להורדת ריבית גוררות את הדולר לשפל

אלי שיצר

13.9.2007 / 15:11

אודיוקודס תנסה להתאושש מרמת שפל של 4 שנים לאור העלאת המלצה מ-CIBC אתמול; טבע נסחרת ב-44 דולר



העצבנות שמאפיינת את המסחר בוול סטריט לאחרונה עשויה להימשך גם היום, בשעה שהחוזים העתידיים מאותתים על יציבות בפתיחה בהמתנה לפרסומן לפני המסחר של התביעות הראשונות לדמי אבטלה בארה"ב. אמש לאחר עליות וירידות במדדים הראשיים נסגר המסחר במגמה שלילית קלה: מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.1%; נאסד"ק ירד ב-0.2% ו-S&P500נסגר ללא שינוי.



הסיפור של היום: שוק העבודה בארה"ב לאן?



נתון כלכלי שבדרך כלל משפיע מעט מאוד על שוק המניות בארה"ב הוא הנתון השבועי הנוגע למספר תביעות האבטלה הראשונות, שיפורסם היום לפני המסחר. נתון זה עשוי להיות חשוב יותר השבוע לאור דו"ח התעסוקה החלש לחודש אוגוסט שפורסם בשבוע שעבר. אם תירשם עלייה במספר תביעות האבטלה הראשונות, תהיה זו העלייה השישית מתוך שבעה שבועות. אם כך יהיה, נתון זה יתאים לדו"ח התעסוקה שפורסם ביום שישי האחרון אשר מעלה שאלות לגבי יכולתה של כלכלת ארה"ב ליצור משרות חדשות. מדו"ח התעסוקה בשבוע שעבר עלה כי מספר המשרות החדשות בארה"ב רשם ירידה לראשונה מזה ארבע שנים.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



מחיר הנפט הגולמי נגע אמש ב-80 דולר לחבית - שיא של כל הזמנים - לאחר שעתודות הנפט רשמו את הירידה החדה ביותר השנה. מלאי הנפט בארה"ב ירד ב-7.01 מיליון חביות ל-322.6 מיליון חביות בשבוע שעבר, כך ציינו אתמול במשרד האנרגיה. מחיר חבית נפט נסגר אמש על רמה של 79.9 דולר לחבית. מחיר הנפט גבוה ב-25% ממחירו לפני שנה.



הזינוק החד של מחיר הנפט עלול להשפיע על קצב האינפלציה בארה"ב ועשוי אף להשפיע על החלטתו של נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי לגבי גובה הפחתת שיעור הריבית. הישיבה הקרובה של הבנק הפדרלי תיערך ב-18 לספטמבר ויוחלט בה בכמה להוריד את ריבית הבסיס בארה"ב שעומדת מאז יוני 2006 על שיעור של 5.25%.



אנליסטים בארה"ב סבורים כי ברננקי יוריד את ריבית הבסיס ב-0.75% לפחות, לרמה של 4.5%, עד לסוף השנה הנוכחית.



משקיעים אחדים אף מאמינים כי לאור החולשה בשוק התעסוקה האמריקאי - שהובילה בשבוע שעבר לירידות חדות בוול סטריט, עשוי ברננקי להוריד את הריבית ב-1% עד סוף השנה, או לכל המאוחר עד סוף 2008.



גם הדולר מושפע מההערכות הגוברות לירידת ריבית קרבה בארה"ב והוא נסחר ברמת שפל מול היורו על רקע הערכות כי הצמיחה הכלכלית בארה"ב עשויה להאט, וכי פער הריביות מול אירופה עשוי להצטמצם. הדולר ממשיך לאבד גם היום גובה ורושם ירידה של 0.1% מול היורו לרמה של 1.3918 דולר ליורו. השפל הקודם של הדולר מול היורו נרשם אתמול - 1.3914 דולר ליורו.



בחודשים האחרונים הביא המשבר בשוק המשכנתאות האמריקאי להקשחת התנאים לצורך קבלת משכנתאות, מה שמקשה על רבים לקבל הלוואות לרכישת בתים, ומוביל להמשך הלחץ על מחירי הבתים. בנוסף, קצב העיקולים המוגבר בשוק האמריקאי מגדיל את היצע הבתים למכירה באזורים רבים.



היום נודע כי מספר הבתים העומדים למכירה ב-18 מרכזים עירוניים גדולים בארה"ב צמח בשיעור נמוך באוגוסט, כך דווח "בוול סטריט ג'ורנל". לפי נתוני חברת זיפ-ריאלטי, באוגוסט נרשמה עלייה של 1.8% במספר הבתים העומדים למכירה בשווקים אלה לעומת יולי. עם זאת לעומת אוגוסט 2006 נרשמה עלייה של 18% במספר הבתים העומדים למכירה ב-14 השווקים העירוניים עבורם קיימים נתונים מקבילים.



ישראליות: צפי למחזורים דלילים



מניית אודיוקודס נגעה לאחרונה בשפל של ארבע שנים, אולם אמש הוסיפה 2.5% ל-4.9 דולרים בעקבות העלאת המלצה מצד בית ההשקעות CIBC. האנליסט איתי קדרון העלה את ההמלצה למניה ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק" וציין כי עסקי החברה מתייצבים, ותהליך קיצוץ ההוצאות מתקדם מהר מהצפוי. קדרון הוסיף כי אמנם בפני יצרנית ציוד השיחות באינטרנט עומדת עוד עבודה רבה, אך מנייתה מהווה עתה הזדמנות קנייה.



בין המניות התנודתיות לאחרונה בוול סטריט ניתן לציין את ענקית שבבי הפלאש סנדיסק שרכשה לפני כשנה וחצי את אם סיסטמס הישראלית. המניה צנחה אמש ב-4.6% ולראשונה מזה חודשיים נסחרת מתחת לרמה של 52 דולר. בימים האחרונים מיטלטלת המניה בין עליות של כ-3% למעלה לירידות בשיעור של כ-4% למטה.



מנייה שמרכזת בימים האחרונים עניין היא מניית חברת גילוי התרופות, אקס.טי.אל. אמש רשמה המניה מימוש קל של 2.5% לאחר שרשמה כבר ירידה של 14% במהלך המסחר. הירידה נרשמה לאחר שהשלימה שלשום זינוק פנומנלי של מעל ל-70% בשני ימי עליות חדות. בכך מחקה המניה חלק מירידה של כ-90% בשנתיים האחרונות.



בין המניות שרושמות עליות לאחרונה אפשר למצוא את טבע שהוסיפה אמש 1.5% למחיר של 44 דולר ואת יצרנית מערכות התקשורת האלחוטיות, אלווריון שרשמה אמש עלייה של 1.6% והיא כמעט והכפילה את שוויה מאז תחילת השנה.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully