וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות עברו לעליות לאחר התערבות הבנק המרכזי של בריטניה בשווקים; לונדון עולה ב-0.7%

מיכל רמתי

13.9.2007 / 17:12

יצרנית ציוד התקשורת אלקטל-לוסנט צונחת ב-9.9% לאחר שהורידה את תחזית הרווח וההכנסות שלה ל-2007



המדדים האירופיים עברו לעליות לאחר שהבנק המרכזי של בריטניה התערב על מנת להקל על משבר האשראי, ונתוני האבטלה השבועיים בארה"ב נתנו אות אופטימי לגבי שוק העבודה האמריקאי. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 עולה ב-0.6%. עליות נרשמות בכל 18 בורסות מערב אירופה. לונדון עולה ב-0.7%; פרנקפורט מוסיפה 0.6%; פאריס מטפסת ב-0.9%.



מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב עלה ב-4,000 ל-319 אלף בשבוע שהסתיים ב-8 בספטמבר, לפי משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים הייתה ל-325 אלף תביעות ראשונות. הממוצע ה-4 שבועי של תביעות האבטלה הראשונות, הנתון פחות לתנודות שוק העבודה, ירד ל-324 אלף לעומת 325 אלף. וול סטריט נפתחה בעליות על רקע הנתון החיובי. מדד S&P 500 עולה ב-0.5% בפתיחה.



במגזר הכרייה נרשמות עליות על רקע עליית מחיר הנחושת. החוזים על הנחושת למסירה בדצמבר נסחרים בעלייה של 0.7% למחיר 7,470 דולר לטונה. מניית BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, עולה ב-1.4%; מניית אנגלו אמריקן (סימול AAL.L), השנייה בגודלה, מטפסת ב-2.3%. ריו טינטו מוסיפה 0.6%.



מגזרי התעופה והרכב נחלשים על רקע מחירי הנפט הגבוהים. מחיר הנפט נסחר בקרבת שיא כל הזמנים שרשם אתמול: 80 דולר לחבית. כעת, נסחרים החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה באוקטובר בירידה של 0.3% למחיר 79.67 דולר לחבית בניו יורק.



מניית אלקטל לוסנט (סימול ALU.PA) צונחת ב-9.9% לאחר שהחברה פירסמה אזהרת הכנסות ורווחים ל-2007. החברה צופה כי הצמיחה בהכנסות השנתיות תהיה אפסית או תעלה קמעה לעומת תחזית קודמת לצמיחה בהכנסות בתחום החד-ספרתי הבינוני. החברה צופה כי ההאטה בצמיחת ההכנסות תשפיע על רווחי הרבעון השלישי. החברה ייחסה את ההאטה הצפויה לחולשה במכירות ללקוחות הסלולר והרשתות האלחוטיות בארה"ב.



בריטיש לנד, קרן הנדל"ן (REIT) השנייה בגודלה באירופה, יורדת על רקע הורדת המלצה של מורגן סטנלי. המניה (סימול BLND.L) נחלשת ב-1.9% לאחר שבנק ההשקעות הוריד את המלצתו למניה ל"משקל חסר". מחירי הבתים בבריטניה ירדו לראשונה מאז 2005 באוגוסט, לפי נתוני המכון המלכותי לסוקרי נדל"ן.



במגזר השבבים נרשמות ירידות לאחר ירידות במגזר השבבים באסיה בעקבות ירידה במחירי השבבים בעולם. אינפיניון (סימול IFXGN.DE) נחלשת ב-0.6%. ST מיקרו (סימול STM.PA) נחלשת ב-3.1%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully