וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה נסגרה בעלייה זה היום השלישי ברציפות: לונדון עלתה ב-0.9%; פאריס הוסיפה 1.1%

עפרה שלו

13.9.2007 / 19:54

אלקטל-לוסנט צנחה ב-8.7% בעקבות אזהרת רווח; מניות הכרייה והבנקים עלו



בורסות אירופה נסגרו בעליות שערים זה היום השלישי ברציפות לאחר שמספר תביעות האבטלה בארה"ב עלה בשיעור נמוך מהצפוי, ומיתן את החששות כי משבר האשראי פוגע בצמיחתה של הכלכלה הגדולה בעולם. לעליות השערים בבורסות אירופה תרמה גם החלטתו של הבנק המרכזי של בריטניה להתערב בפעילות ההלוואות של הבנקים על רקע משבר האשראי. לונדון עלתה ב-0.9%, פאריס הוסיפה 1.1% ופרנקפורט רשמה עלייה של 0.8%. מגזר הבנקים והביטוח רשם עליות שערים.



מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב עלה ב-4,000 ל-319 אלף בשבוע שהסתיים ב-8 בספטמבר, כך דיווח משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים חזו כי מספר התביעות יעלה ל-325 אלף.



בנק ההשקעות האמריקאי ליהמן ברדרס העלה את ההמלצה למגזר המוליכים למחצה האירופי מ"נייטרלי" ל"חיובי" על רקע ציפיות להתאוששות מחוזקת. למרות העלאת ההמלצה, ירדו היום מניות השבבים על רקע ירידת מחירי השבבים בעולם.



ליהמן ברדרס העלה את המלצה למניית אינפיניון הגרמנית, שנסגרה היום בירידה של 0.4%. ליהמן ברדרס צופה כי אינפיניון תגדיל את נתח השוק שלה בתחום הסלולר, ותפחית את חשיפתה לשוק ה-DRAM.
ST מיקרואלקטרוניקס, שספגה הורדת המלצה מבנק ההשקעות, רשמה ירידה של 3%.



מניית אלקטל לוסנט (סימול ALU.PA) צנחה ב-8.7%. יצרנית ציוד התקשורת הגדולה בעולם חתכה את תחזיות הרווח וההכנסות שלה לשנה הנוכחית על רקע חולשה בהשקעות ברשתות סלולר בצפון אמריקה.



החברה הצרפתית-אמריקאית צופה עתה כי ההכנסות ב-2007 לא יצמחו כלל או ירשמו צמיחה קלה ביחס לשנה הקודמת. התחזית הקודמת של אלקטל-לוסנט היתה צמיחה של 6%-4% בהכנסות. ההכנסות הנמוכות יותר צפויות לפגוע ברווח ובשולי הרווח, בעיקר ברבעון השלישי. החברה צופה עתה להגיע לאיזון בשורת הרווח התפעולי ברבעון זה.



במגזר הכרייה נרשמו עליות על רקע עליית מחיר הנחושת. החוזים על הנחושת למסירה בדצמבר נסחרים בעלייה של 0.7% למחיר של 7,470 דולר לטונה. מניית BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, עלתה ב-2.6%; מניית אנגלו אמריקן (סימול AAL.L), השנייה בגודלה, טיפסה ב-1.9%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully