וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט בשיא של מעל 80 דולר לחבית

עפרה שלו

13.9.2007 / 22:42

החוזים על הנפט נסגרו ב-80.04 דולר לחבית, לאחר שסופת ההוריקן הומברטו פגעה במזקקות בטקסס

מחיר הנפט שבר היום את שיא הסגירה לאחר שסופת ההוריקן הומברטו הובילה לסגירה של כמה מזקקות נפט בטקסס, ועוררה חשש מפגיעה בהספקה. החוזים על הנפט למסירה באוקטובר עלו ב-13 סנט ונסגרו במחיר של 80.04 דולר לחבית בבורסת הסחורות בניו יורק. מוקדם יותר במהלך המסחר, הם נגעו במחיר של 80.20 דולר לחבית - שיא של כל הזמנים. מחיר הנפט הגולמי גבוה ב-25% ממחירו לפני שנה.

מחיר הדלק עלה, ודחף כלפי מעלה את מחיר הנפט הגולמי לאחר שסופת ההוריקן גרמה להפסקת חשמל במזקקות של טוטאל, ולראו ומוטיבה. מזקקות אלה מייצרות יחד 850 אלף חביות של נפט גולמי ביום.

אתמול נסגרו החוזים על הנפט הגולמי בבורסת ניו יורק במחיר של 79.91 דולר לחבית - עלייה של 2.2%. לעלייה החדה אתמול תרם דיווח של ממשלת ארה"ב, לפיו עתודות הנפט רשמו את הירידה החדה ביותר השנה. סיבה נוספת לעלייה במחיר הנפט היתה הודעתו של ארגון אופ"ק שלשום, לפיה יגדיל את התפוקה ב-500 אלף חביות ליום - פחות מתחזיות האנליסטים.

מחיר הנפט הגולמי מסוג ברנט, הנשאב בים הצפוני ונסחר בבורסת הנפט של לונדון, ירד ב-24 סנט ונסגר ב-77.44 דולר לחבית בבורסת הסחורות בלונדון. אתמול נגעו החוזים על הברנט למסירה באוקטובר ב-77.93 דולר לחבית - המחיר היומי הגבוה ביותר מאז 20 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully