וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדבורי דחתה הצעת רכש של חברות פרטיות לאחת מחטיבותיה מכיוון שלא רצתה לממן שליש מהעסקה

הדר תדמור

14.9.2007 / 14:49

קדבורי לא רצתה לממן שליש מההצעה לרכישת חטיבת המשקאות האמריקאיות, כך אמרו מקורבים לעסקה לרויטרס



יצרנית הממתקים והמשקאות קדבורי שוופס הבריטית דחתה הצעת רכש לחטיבת המשקאות האמריקאית שלה מכיוון שהרוכשות הפוטנציאליות היו מעוניינות שתיקח חלק במימון שליש מהעסקה, כך אמר מקור המקורב לקדבורי לסוכנות הידיעות רויטרס.



קונסורציום של חברות ההשקעה בלאקסטון, KKR וליאון קפיטל הציעו לקדבורי 6.9-6.4 מיליארד ליש"ט (14-13 מיליארד דולר) עבור חטיבת המשקאות דוקטור פפר וחטיבת 7UP. קדבורי דחתה את ההצעה מכיוון שהחברות רצו שהיא תהיה מעורבת במימון העסקה, כך מסר המקור. "ייתכן בהחלט ששווי העסקה היה גבוה, אבל קדבורי סירבה בעיקר בגלל תנאי המימון, ולא בגלל המחיר", אמר המקור.



אם קדבורי היתה מסכימה לתנאי העסקה, היא היתה מסתכנת, גם מחשש שהמשקיעים לא היו מקבלים סכום מספק על המכירה, אL אולי יותר לאור משבר האשראי האחרון.



בשל משבר שוק הסאבפריים בארה"ב, נמנעים משקיעים רבים מלרכוש אג"ח קונצרניות מחשש שהחברות לא יוכלו להחזיר להן את הכסף במקרה של משבר. בשל כך, נותרו החברות עם בעיית נזילות, אשר פוגעת באפשרויות לקיים פעולות מיזוג ורכישה. בקשתו של הקונסרציום מקדבורי לממן שליש מהרכישה בעצם מעביר את הסיכון מהמשקיעים לקדבורי, שעלולה במקרה של משבר לקבל על החטיבה רק שני שלישים מהמחיר שסוכם.



בחודש יולי דחתה קדבורי שוופס את מועד מכירת החטיבה, והיתה להחברה הראשונה אשר דוחה מכירת אחת מחטיבותיה בשל התנודתיות בשוק האג"ח, שפגעה בענף הרכישות הממונפות. קדבורי, יצרנית הממתקים הגדולה בעולם, דחתה את מועד מכירת חטיבת המשקאות האמריקאית שלה בטענה שעדיין יש התעניינות רבה מצד קונים פוטנציאלים. המועד האחרון להגשת הצעת רכש אמור היה להיות בתחילת אוגוסט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully