וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מחנק האשראי מרים ראשו - החוזים מראים על ירידות בפתיחה; טבע עשויה לסבול ממומנטום שלילי

אסף רותם

14.9.2007 / 14:55

"וול סטריט ג'ורנל": טבע עלולה להיפגע מהאטת הצמיחה בארה"ב; ג'נרל מוטורס השלימה עלייה של כ-15% בשלושה ימים



לאחר יומיים של עליות נאות בוול סטריט, מראים החוזים על ירידות של כ-0.5% שצפויות בפתיחת המסחר. ביומיים האחרונים התגברו המדדים על שיא חדש במחירי חבית נפט - 80 דולרים - וגם על הנמכת תחזית המכירות מצידה של ענקית מוצרי הטלקום אלקטל-לוסנט. מדד ה-S%P 500 טיפס ביותר מ-2% השבוע, מתוך ציפייה להורדת ריבית בארה"ב, שתקל על מחנק האשראי המתפתח בעולם בעקבות משבר הסאבפריים.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



מחנק האשראי מרים ראשו



לאחר שבוע שקט יחסית מגזרת האשראי המתהדק, שב האיום הגדול ביותר על השוק בשנה האחרונה לכותרות: תזכורת מחנק האשראי מגיעה היום מאירופה, שם מתנהל המסחר בירידות לאחר שנורתרן רוק, הבנק הבריטי בעל המניה עם הביצועים הגרועים ביותר השנה, דיווח כי הבנק המרכזי של בריטניה יעניק לו מימון חירום כדי לרסן את "בעיית הנזילות החמורה" אליה נקלע הבנק בעקבות משבר האשראי העולמי. הבנק המרכזי של בריטניה יעניק לנורתרן רוק - בנק ההלוואות הרביעי בגודלו בבריטניה - הלוואה לטווח קצר כדי לשמור על פעילותו של הבנק. מניית הבנק נופלת ביותר מ-20%.



שוב גוגל בכותרות



אתמול נפלה מניית אלקטל לוסנט (סימול: ALU), ענקית מוצרי הטלקומניקציה, בכ-9% לאחר שהחברה הורידה את תחזית המכירות שלה לשנת 2007 בעקבות ירידה בביקוש בשוק האמריקאי. מן הסתם תמשיך המניה לרכז עניין גם היום.



את הכיוון ההפוך עשתה ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס (סימול: GM) שזינקה בכ-10% והשלימה עלייה של כ-15% בשלושה ימים. החברה השיקה רכבים ידידותיים לסביבה לאחר שדווקא היתה ידועה בייצורם של רכבי שטח גדולים ומפלצות כביש דוגמת האמר. גם היא צפויה לרכז עניין היום.



גם גוגל ממשיכה במסע היח"צנות הבלתי נגמר שלה. ענקית האינטרנט ממשיכה לככב בכותרות ומציעה כעת פרסים בשווי 30 מיליון דולר לחברות פרטית אשר ינחיתו רכב-רובוט על הירח, אשר ישדר בחזרה לכדור הארץ תמונות.



טבע בסכנה?



בקרב הישראליות, "וול סטריט ג'ורנל" ציין את 20 המניות הבולטות במדינות המתפתחות, ומצא כי שמונה מהן עלולות להיפגע מהאטת הצמיחה בארה"ב. בין שמונה המניות נמצאת מניית טבע, ענקית התרופות הישראלית. לפי הג'ורנל, ישראל, כמו גם מקסיקו וקולומביה, הן מדינות אשר צמיחת כלכלתן תלויה רבות בצמיחת הכלכלה האמריקאית. לפי קרן המטבע העולמית, שליש מהיצוא של שלוש המדינות האלה יחדיו מגיע לארה"ב. טבע איבדה אתמול 1.5% ל-43.4 דולר.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully