וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלגל הצלה? שני ישראלים תושבי חוץ יקנו את השליטה בליטו גרופ בשווי כפול אחרי שצנחה ב-80% מתחילת השנה

שרון שפורר

14.9.2007 / 16:49

בתמורה הם יקבלו חברה עם הפסדים וחובות של יותר מ-300 מיליון שקל - מחצית מהם לבעלי האג"ח



ערב ראש השנה תשס"ח התפרסם בבורסה דיווח שחמק מעיני המשקיעים: קבוצת צבאי שבשליטת צפריר בכנר תמכור את השליטה בליטו גרופ - 44% - לחברת MBM שבשליטת דוד מימון ויאיר בן משה תמורת 10.9 מיליון שקל. העסקה אמורה להיחתם בתוך 20 יום.



מדובר בהודעה דרמטית מאוד עבור המשקיעים מוכי הבשורות הרעות בליטו גרופ. העסקה משקפת לליטו שווי של כ-25 מיליון שקל - פי מהשווי לפיו היא נסחרת כיום, אחרי שצללה ב-80% מתחילת השנה וזאת אחרי צניחה של 33% גם ב-2006.



היא תזרים כסף לקופת החברה שרק לאחרונה נאלצה לספק לבורסה הבהרות כיצד בכוונתה לעמוד בהחזר החובות שלה לבעלי האג"ח. איגרות החוב של ליטו גרופ נסחרות היום בתשואה דו ספרתית מדהימה שכמעט ולא רואים בבורסה, של כ-50% - התשואה הגבוהה ביותר באגרות החוב הקונצרניות באחד העם, כשמחיר איגרות החוב שלה נחתך בעשרות אחוזים מתחילת השנה.



החובות של ליטו גרופ למחזיקי האג"ח של הקבוצה מסתכמים ב-152 מיליון שקל. זאת בשתי סדרות אג"ח של ליטו גרופ עצמה ובסדרה נוספת של 25 מיליון שקל בחברה הבת ליטו נדל"ן.



המשקיעים לא השתכנעו מכל פעולה של החברה בתקופה האחרונה. לא מההבהרות שלה בתגובה לדרישת רשות ני"ע בהן סיפקה הסבר מפורט לכך וגם לא מההודעה המעורפלת שלה כי דירקטוריון החברה אישר רכישה חוזרת של איגרות החוב - ללא ציון סכום או מסגרת רכישה - בניגוד לחברות אחרות שעשו כך.



הסיבה ליחס הצונן של המשקיעים בבורסה היתה פשוטה: החברה מייצרת הפסדים שהולכים וגדלים. ב-2006 למשל היא עברה להפסד של 21 מיליון שקל מרווח שנה קודם לכן וגם במחצית הראשונה של 2007 המצב נראה חמור, כשההפסד שלה התרחב ל-17 מיליון שקל מ-6 מיליון שקל במחצית המקבילה שנה קודם לכן, כשההכנסות דרכו במקום בגובה 53 מיליון שקל. כל זאת, כשבכירים בחברה העריכו לא אחת כי היא צפויה לעבור לרווח בתקופה הזו.



לתוצאות העגומות נוסף גם המצב הפיננסי של החברה, לה הון עצמי של מיליון שקל נכון לסוף המחצית הראשונה של השנה והתחייבויות בהיקף כולל של 316 מיליון שקל - מזה 235 מיליון שקל התחייבויות לזמן ארוך והשאר - לזמן קצר, כלומר לכשנה.



ליטו פעילה בשלושה תחומים: בתחום הנדל"ן דרך ליטו נדל"ן - במזרח אירופה; בתחום הרכב ובתחום החקלאות. בסוף 2004 עברה החברה לשליטת דורון שורר שהיה מוכר אז מתחום התחבורה, הפיננסים והניהול הציבורי ולאחרונה ככל הנראה בעקבות מצבו הבריאותי של שורר רכש את השליטה בה צפריר בכנר מנכ"ל החברה.



כעת מוכר בכנר את השליטה לחברת MBM שבשליטת שני תושבי חוץ - אבל הוא לא עוזב את החברה. חברת צבאי שבשליטתו תיוותר עם 22% בחברה ותוכל למנות שני דירקטורים לדירקטוריון לצד ארבעה שתמנה MBM של דוד מימון ויאיר בן משה.



האם השניים יחלצו את המשקיעים ובכללם בית ההשקעות גאון שמחזיק 8.6% מהחברה בקופות הגמל ובקרנות הנאמנות - מגורלם העגום?


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully