וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בבנק המשכנתאות הבריטי נורתרן רוק: מאות לקוחות צובאים על סניפים בלונדון בדרישה למשוך את כספם

נמרוד הלפרן

14.9.2007 / 18:27

מניית הבנק נופלת ב-32% בבורסת לונדון לאחר שהודיע כי קיבל סיום חירום מהבנק המרכזי של בריטניה



מאות לקוחות של נורתרן רוק, בנק המשכנתאות השלישי בגודלו בבריטניה, צבאו היום על סניפי הבנק בלונדון בניסיון למשוך את כספם, לאחר שהבנק המרכזי של בריטניה הודיע על הזרמת מימון חירום לבנק עקב בעיות נזילות. זאת, במסגרת חבילת ההצלה הגדולה ביותר שהעניק בנק אוף אינגלנד לגוף פיננסי בבריטניה זה 30 שנה. סכום מימון החירום לא נמסר. מניית נורתרן רוק (סימול NRK.L) נופלת ב-31.5% במסחר בבורסת לונדון, בהמשך לנפילה של 46% מתחילת השנה.



"זה מפחיד", אמר פיטר פאי בן 60, מרצה אוניברסיטה בגימלאות, אשר עמד בתור של עשרות אנשים בסניף של הבנק בסיטי של לונדון. "כל חסכונות חיי נמצאים בנורתרן רוק", אמר פאי לסוכנות בלומברג, וציין כי בכוונתו למשוך סכום "בעל שש ספרות" ולהותיר בחשבון הבנק 5,000 ליש"ט. "אני מתכוון למשוך את כל הכסף שלי, עד לפרוטה האחרונה", אמר ויליאם גוך, בן 75, אשר עמד בתור בסניף אחר של נורתרן רוק בלונדון.



נורתרן רוק, אשר לו 1.4 מיליון לקוחות קמעונאיים ו-800 אלף לקוחות בנקאות משכנתאות, לא הטיל הגבלות כלשהן על משיכת כספים. עם זאת, הבנק בן 150 השנים, נאלץ היום להוריד את שירותי האינטרנט שלו "למשך פרק זמן" בעקבות עומס משתמשים חריג. נכון לסוף חודש יוני, היקף ההלוואות והמשכנתאות שהבנק העניק ללקוחות הסתכם ב-17.4 מיליון ליש"ט (35 מיליארד דולר).



מוקדם יותר היום הזהיר נורתרן רוק כי רווחיו לפני מס השנה צפויים להיות בטווח של 540-500 מיליון ליש"ט - פחות מתחזית קודמת של הבנק לרווח של 588 מיליון ליש"ט ומתחזיות האנליסטים לרווח של 647 מיליון ליש"ט. הבנק ייחס את הורדת התחזיות ל"בעיות נזילות חמורות" ועליית הריביות לטווח קצר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully