וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות על רקע חשש מקריסת בנק המשכנתאות ה-3 בגודלו בבריטניה; לונדון ירדה ב-1.2%

TheMarker

14.9.2007 / 19:07

מניות הפיננסים הובילו את הירידות; בסיכום שבועי עלו בורסות אירופה ב-0.9% לאחר ירידה של 1.1% היום



בורסות אירופה נסגרו במגמה שלילית על רקע חששות מהתרחבות המשבר בשוק האשראי, לאחר שהבנק המרכזי של בריטניה הזרים סיוע חירום לבנק המשכנתאות השלישי בגודלו במדינה בעקבות בעיות נזילות. בורסת לונדון נסגרה בירידה של 1.2%; בורסות פרנקפורט ופאריס איבדו 0.5%. מדד יורו פירסט 300 ירד ב-1.1%, אולם בסיכום שבועי השלים עלייה של 0.9%.



מניית נורתרן רוק (סימול NRK.L), בנק המשכנתאות השלישי בגודלו בבריטניה, נפלה ב-31.5% לאחר שהודיע כי בנק אוף אינגלנד הזרים מימון חירום לבנק עקב בעיות נזילות אליו נקלע - במסגרת חבילת ההצלה הגדולה ביותר שהעניק הבנק המרכזי של בריטניה לגוף פיננסי במדינה זה 30 שנה.



סכום מימון החירום לא נמסר, אולם מאות לקוחות של נורתרן רוק צבאו היום על סניפי הבנק בלונדון בניסיון למשוך את כספם. במקביל הזהיר נורתרן רוק כי רווחיו לפני מס השנה צפויים להיות בטווח של 540-500 מיליון ליש"ט - פחות מתחזית קודמת של הבנק לרווח של 588 מיליון ליש"ט ומתחזיות האנליסטים לרווח של 647 מיליון ליש"ט.



HBOS, בנק המשכנתאות הגדול בבריטניה, ירד ב-4.5%; בנק ברקליס, הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, איבד 3%; בנק המשכנתאות המסחריות הגרמני, היפו ריל אסטייט (סימול HRX.F) איבד 2%. עוד בלטו במגזר הפיננסים מניות דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, ומניות UBS וקרדי סוויס, שני הבנקים הגדולים בשווייץ, אשר ירדו ביותר מ-1% בעקבות הורדת המלצה של סוסייטה ג'נרל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully