וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הסאבפריים מגיע לוול סטריט: בנק ההשקעות מריל לינץ' מזהיר מפני פגיעה בתוצאות הכספיות הרבעון הנוכחי

סוכנויות הידיעות

14.9.2007 / 19:40

הודיע לרשות ני"ע על הורדת השווי ההוגן של אג"ח מגובות משכנתאות ונכסי CDO



בנק ההשקעות האמריקאי מריל לינץ' (סימול MER) הנמיך היום את השווי המוערך של אג"ח מגובות במשכנתאות סאבפריים (הלוואות ללווים בעייתיים) ונכסים נוספים בהם השקיע, בעקבות המשבר בשוקי האשראי, והזהיר מפני פגיעה אפשרית בתוצאותיו הכספיות ברבעון הנוכחי.



במסמכים שהגיש היום לרשות ני"ע בארה"ב (SEC) לא מסר הבנק פרטים לגבי שינוי הערך ההוגן של הנכסים, אלא רק כי ביצע "התאמות נדרשות בשווי ההוגן", בין הפסדים אפשריים שנרשמו עד כה בגין החזקות וחבויות פיננסיות. "התנאים בשוק האשראי המשיכו להיות מאתגרים ברבעון השלישי", העריך מריל לינץ', "ועדיין נותרו סיכונים משמעותיים אשר עלולים להשפיע באופן שלילי על התוצאות התפעוליות", הוסיף הבנק.



אנליסטים מעריכים כי חמשת בנקי ההשקעות הגדולות בארה"ב צפויים לרשום הפסדים בגין הנפילה בשווי השקעותיהם בנכסים מגובי משכנתאות סאבפריים ובשוק ה-CDO (ני"ע הצמודים בין השאר למשכנתאות סאבפריים), ועקב התחייבויות שניתנו למימון רכישות ממונפות. ליהמן ברדרס (סימול LEH), בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב במונחי שווי שוק, יהיה הראשון שיפרסם את תוצאותיו הרבעוניות, ביום שלישי הקרוב, ואחריו ידווחו גם מורגן סטנלי (סימול MS), גולדמן סאקס (סימול GS) ובר סטרנס (סימול BSC). מריל לינץ' צפוי לפרסם את דו"חותיו הרבעוניים רק בחודש הבא.



בנוסף לחשיפתו לשוק הסאבפריים באמצעות אג"ח מגובות משכנתאות ושוק ה-CDO, אשר הסתכמה נכון לסוף יוני ב-10.3 מיליארד דולר, חשוף מריל לינץ' לשוק זה גם בעקבות רכישתו בדצמבר של חברת המשכנתאות פירסט פרנקלין פייננשל תמורת 1.3 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully