וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק בעולם על רקע הערכות כי הבנק הפדרלי יוריד הריבית בארה"ב ב-0.25% בלבד

TheMarker

14.9.2007 / 21:12

הליש"ט נופלת ב-1% על רקע המשבר בשוק המשכנתאות; היואן הסיני עולה מול הדולר ומתקרב לשיא



הדולר מתחזק מול המטבעות המרכזיים בעולם זה היום השני, על רקע התחזקות ההערכות כי הבנק הפדרלי צפוי להוריד בשבוע הבא את הריבית בארה"ב בשיעור של 0.25% ולא בשיעור חד יותר של 0.5%.



הדולר מוסיף 0.1% מול היורו לרמה של 1.3868 דולר ליורו, לאחר שאתמול רשם שפל מול המטבע האירופי - 1.3927 דולר ליורו. בסיכום שבועי נחלש הדולר מול היורו ב-0.6%. המטבע האמריקאי מתחזק בשיעור דומה מול הין היפאני לשער של 115.21 ין לדולר, בדרכו להשלים עלייה שבועית של 1.6%. מול הפרנק השווייצי מוסיף הדולר 0.3% לרמה של 1.1894 פרנק לדולר. הליש"ט נופלת ב-0.8% מול הדולר לשער של 2.0092 דולר לליש"ט, ונפלה לשפל של 14 חודשים מול יורו, לאחר שהבנק המרכזי של בריטניה העניק סיוע חירום לנורתרן רוק (סימול NRK.L), בנק המשכנתאות השלישי בגודלו בבריטניה, עקב בעיות נזילות.



החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 58% לכך שהבנק הפדרלי יוריד את הריבית ב-0.5% בפגישתו בשבוע הבא. זאת לעומת הסתברות של 76% שהעניקו לכך לפני שבוע.



"נתוני המקרו שפורסמו היום בארה"ב לא שינו כמעט את תמונת המצב בכל הקשור להחלטת הריבית הצפויה של הבנק הפדרלי ביום שלישי", כתבו האנליסטים של חברת אקשן אקונומיקס במכתב למשקיעים, דיווח אתר החדשות מרקטווץ'. "הסבירות הגבוהה ביותר עדיין נותרה להורדה של הריבית בשיעור של 0.25%", כתבו. "בעוד שמיעוט בקרב ראשי הבנק הפדרלי היה מעדיף הורדה של 0.5%, מרבית בכירי הבנק ממשיכים ככל הנראה להעדיף להותיר את הריבית ללא שינוי, אולם מכירים בכך שמהלך כזה אינו מעשי לנוכח הסכנה להאטה כלכלית", הוסיפו.



מוקדם יותר היום דווח כי המכירות הקמעוניות בארה"ב צמחו ב-0.3% בחודש שעבר, פחות מהצפוי, הודות לגידול חד במכירות כלי רכב. בניכוי מכירות כלי רכב, נרשמה ירידה של 0.4% במכירות הקמעוניות באוגוסט - לעומת תחזית הכלכלנים לגידול של 0.2% במכירות.



עוד בחזית המקרו היום בארה"ב: מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן ורויטרס, עלה בחודש ספטמבר לרמה של 83.8 נקודות, לעומת 83.4 באוגוסט. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 83.5. "היו שהעריכו כי צפויה ירידה בבטחון הצרכנים בשל ההאטה בצמיחה. לא ראינו סימן לכך היום", אמר סוחר המט"ח הראשי של Forex.com, טים אוסאליבן, לסוכנות הידיעות בלומברג.



היואן הסיני התחזק ב-0.3% מול הדולר מתחילת השבוע, לרמה של 7.5157 יואן לדולר, והשלים בכך עלייה שבועית רביעית ברציפות. המטבע הסיני נסחר כעת קרוב לרמתו הגבוהה ביותר מאז בוטל הקיבוע שלו לדולר בשנת 2005. סין העלתה היום את הריבית במדינה זו הפעם החמישית מאז חודש מארס, לרמה של 7.29%, בניסיון לצנן את האינפלציה והצמיחה במדינה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully