וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר האמריקאי מזהיר את הקונגרס מפני הטלת סנקציות על סין: "אינני רוצה לפתוח במלחמת סחר"

סוכנויות הידיעות

14.9.2007 / 21:42

הנרי פולסון יצא נגד חקיקה של מכסי עונשין על יבוא סיני: "עלולות להיות לכך השלכות מרחיקות לכת"



שר האוצר של ארה"ב, הנרי פולסון, הזהיר היום את הקונגרס האמריקאי מפני הטלת מכסים באופן חד צדדי על מוצרי יבוא סיני, בטענה כי הדבר עלול לגרור מלחמת סחר בתקופה שבה הכלכלה האמריקאית פגיעה.



"חקיקת ענישה בתחום הסחר תהיה בעלת השלכות מרחיקות לכת, במיוחד אם אנחנו מעוניינים להמשיך בהתרחבות כלכלית ולעבור בשלום את התקופה התנודתית בשווקים שלנו", אמר פולסון בעת ביקור במפעל בשיקגו, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. "הגלובליזציה כאן והיא לא הולכת לשום מקום, ולכן חשוב שנמשיך להרוויח ממנה במקום לסגת אל תוך בידוד", אמר פולסון, אשר ציין את "התחזקות הקולות בארה"ב וברחבי העולם התומכים בפרוטקציוניזם".



"גם אני קצר רוח ביחס לקצב השינויים בסין, ואני יודע שגם הקונגרס קצר רוח", אמר פולסון. "אולם חקיקה אשר תטיל באופן חד צדדי עונשי סחר אינה התשובה. אינני רוצה לפתוח במלחמת סחר", הוסיף.



גירעון הסחר של ארה"ב הסתכם בחודש יולי ב-59.2 מיליארד דולר, גידול של 42% בגירעון לעומת החודש המקבל לפני חמש שנים, לפי נתוני משרד המסחר האמריקאי. גירעון הסחר של ארה"ב מול סין הסתכם ב-141.3 מיליארד דולר מתחילת השנה ועד סוף יולי, גידול של 16% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2006.



היואן הסיני התחזק ב-0.3% מול הדולר מתחילת השבוע, לרמה של 7.5157 יואן לדולר, והשלים בכך עלייה שבועית רביעית ברציפות. המטבע הסיני נסחר כעת קרוב לרמתו הגבוהה ביותר מול הדולר מאז בוטל הקיבוע שלו למטבע האמריקאי בשנת 2005. סין העלתה היום את הריבית במדינה זו הפעם החמישית מאז חודש מארס, לרמה של 7.29%, בניסיון לצנן את האינפלציה והצמיחה במדינה.



שר האוצר האמריקאי פולסון התייחס היום גם למצב כלכלת ארה"ב. "יש לי בטחון מלא בכך שהכלכלה תמשיך לצמוח", אמר פולסון בראיון לערוץ הטלוויזיה לעסקים CNBC. "האינפלציה נמצאת בשליטה וזהו כמובן המפתח להמשך הצמיחה הכלכלית", הוסיף.



לדבריו, קיים הבדל משמעותי בין המשבר הנוכחי, אשר נובע מבעיות בשוק משכנתאות הסאבפריים (הלוואות ללווים בעייתיים) בארה"ב, לבין משברים אחרים בעבר - דוגמת משבר המטבע באסיה בסוף שנות ה-90 - אשר הקיפו את מרבית הכלכלה העולמית. "כמה מהמשברים בעבר היו תוצאה של בעיות כלכליות אמיתיות, וזה מה שמבדיל אותם מהמקרה הנוכחי", אמר פולסון. "הכלכלה האמיתית מאוד חסונה במדינה הזו, מאוד חזקה מחוץ למדינה זו, ועל רקע זה אני חש ביטחון רב לגבי היכולת שלנו להתגבר על תקופה זו", הוסיף פולסון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully