וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

אסף רותם

14.9.2007 / 23:48

לאחר יום של ירידות, המסחר נסגר בעליות קלות. מניית אלון USA זינקה ב-28% בחמישה שבועות

אחרי יומיים של עליות נאות בוול סטריט, נפתח המסחר ביומו האחרון של השבוע בירידות שערים של כמעט 1%. מאז, הלכו הירידות ונמחקו, ובסיכום נרשמו עליות קלות: מדד נאסד"ק עלה בשיעור זעום ל-2,602 נקודות בעוד מדד דאו ג'ונס טיפס 0.2% ל-13,447 נקודות.

בסיכום השבוע, התגברו המדדים על שיא חדש במחירי חבית נפט - 80 דולר - וגם על הנמכת תחזית המכירות מצידה של ענקית מוצרי הטלקום אלקטל-לוסנט. מדד ה-S&P 500 טיפס ביותר מ-2% ל-1,484 נקודות השבוע מתוך ציפייה להורדת ריבית בארה"ב, שתקל על מחנק האשראי המתפתח בעולם בעקבות משבר הסאבפריים. מדד נאסד"ק הוסיף השבוע 0.2% ומדד דאו ג'ונס טיפס ב-2.5%.

לאחר שבוע שקט יחסית בגזרת האשראי המתהדק, שב האיום הגדול ביותר על השוק בשנה האחרונה לכותרות: תזכורת מחנק האשראי מגיעה היום מאירופה, שם התנהל המסחר בירידות לאחר שנורתרן רוק, הבנק הבריטי בעל המניה עם הביצועים הגרועים ביותר השנה, דיווח כי הבנק המרכזי של בריטניה יעניק לו מימון חירום כדי לרסן את "בעיית הנזילות החמורה" אליה נקלע הבנק בעקבות משבר האשראי העולמי. הבנק המרכזי של בריטניה יעניק לנורתרן רוק - בנק ההלוואות הרביעי בגודלו בבריטניה - הלוואה לטווח קצר כדי לשמור על פעילותו של הבנק. מניית הבנק נפלה בכ-25%.

מנתוני מקרו שזרמו לשוק היום עולה כי המכירות הקמעוניות בארה"ב עלו ב-0.3% באוגוסט, אבל מרבית העלייה נובעת ממכירות חזקות של מכוניות ומשאיות. ללא חישוב מכירות המכוניות, ירדו המכירות הקמעוניות בארה"ב ב-0.4% באוגוסט - ירידה גדולה מהצפוי, אשר עלולה לרמז על היחלשות הכלכלה האמריקאית.

במקביל, הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב הצטמצם ברבעון השני של 2007 ל-190.8 מיליארד דולר או 5.5% מהתמ"ג האמריקאי. זהו הגירעון הקטן ביותר בחשבון השוטף של ארה"ב מאז הרבעון השלישי של 2005.

אתמול נפלה מניית אלקטל לוסנט, ענקית מוצרי הטלקומוניקציה, בכ-9% לאחר שהחברה הורידה את תחזית המכירות שלה לשנת 2007 בעקבות ירידה בביקוש בשוק האמריקאי. גם היום המשיכה מנייתה מטה ואיבדה 1.8% נוספים.

את הכיוון ההפוך עשתה ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס שזינקה בכ-10% והשלימה עלייה של כ-15% בשלושה ימים. החברה השיקה רכבים ידידותיים לסביבה לאחר שדווקא היתה ידועה בייצורם של רכבי שטח גדולים ומפלצות כביש דוגמת האמר. היום היא הוסיפה 2.8%.

גוגל ממשיכה במסע היח"צנות הבלתי נגמר שלה. ענקית האינטרנט ממשיכה לככב בכותרות ומציעה כעת פרסים בשווי 30 מיליון דולר לחברות פרטית אשר ינחיתו רכב-רובוט על הירח, אשר ישדר בחזרה לכדור הארץ תמונות. מנייתה הוסיפה היום 0.8%.

בנק ההשקעות מריל לינץ' פירסם אזהרת רווח לרבעון השלישי. בנק ההשקעות אמר כי ישערך את השקעותיו בניירות ערך מסוכנים, שנקשרו במשבר שוק המשכנתאות. בתגובה, מניית מריל נפלה בכ-0.7% ומניית ליהמן ברדרס, בנק ההשקעות שנחשב לחשוף ביותר למשבר האמור, איבדה כ-0.3%, וזאת לאחר שנסחרו כבר בירידות של כ-3%.

בקרב הישראליות, "וול סטריט ג'ורנל" ציין את 20 המניות הבולטות במדינות המתפתחות, ומצא כי שמונה מהן עלולות להיפגע מהאטת הצמיחה בארה"ב. בין שמונה המניות נמצאת מניית טבע, ענקית התרופות הישראלית. לפי הג'ורנל, ישראל, כמו גם מקסיקו וקולומביה, היא מדינה אשר צמיחת כלכלתה תלויה רבות בצמיחת הכלכלה האמריקאית. לפי קרן המטבע העולמית, שליש מהיצוא של שלוש המדינות האלה יחדיו מגיע לארה"ב. טבע איבדה אתמול 1.5% ל-43.4 דולר אולם תיקנה היום בעלייה של כ-0.5% ל-43.6 דולר.

מניית חברת האנרגיה אלון USA הוסיפה כ-2.6%. לפני חמישה שבועות עמד מחיר המניה על 30.9 דולר, אולם מאז החל מחיר הנפט לזנק והמניה הוסיפה כ-28% לשווייה עד למחירה הנוכחי - 39.5 דולר.

גם סנדיסק הוסיפה כ-2.6% למרות שדיווחה כי זומנה להעיד בפני ביהמ"ש בחשד לעבירה על חוקי ההגבלים העסקיים. סנדיסק ומנכ"ל החברה, אלי הררי, נחשדים על ידי משרד המשפטים האמריקאי בכך שתיאמו רמות מחירים בשוק שבבי הזיכרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully