וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המעו"ף נפל ב-3.6% לקראת חידוש המסחר בוול סטריט מחר; פרטנר איבדה 8.2%

אילן מוסנאים

16.9.2001 / 17:20

מחזור המסחר גבוה - 471 מיליון שקל; מניות חברות הביטוח והארביטראז' בלטו בירידות חדות; דור אנרגיה קפצה ב-16% בעקבות הצעת רכש; כנפיים נפלה ב-9.6%

אחרי הרגיעה שנרשמה בשוק המניות בסוף השבוע שעבר, נפתח שבוע המסחר בתל אביב בירידות שערים חדות במדדים המובילים, תוך מחזור גבוה של 471 מיליון שקל.

המסחר נפתח הבוקר בהשראת הירידות החדות בסוף השבוע באירופה בירידות שערים של כ-2.5%, שהלכו והתחזקו ככל שנקפו השעות. הירידות באירופה והצפי לירידות חדות מחר עם פתיחת המסחר בוול סטריט גרמו לכך שהירידות נמשכו לאורך כל שעות היום, כשבשפל איבד מדד המעו"ף 5.15% ונפל לרמה של 371.9 נקודות.

בסיום יום המסחר התמתנו מעט הירידות והמעו"ף ננעל בירידה של 3.6% לרמה של 377.90 נקודות. מדד תל אביב 100 איבד 3.44% לרמה של 367.83 נקודות, ומדד התל-טק של מניות הטכנולוגיה רשם ירידה חדה יותר של 4.86%.

מחזור של 53 מיליון שקל וירידות של 3.3% בטבע

פעילים בשוק ההון ציינו כי הירידות הושפעו גם מהעובדה שהמשקיעים העדיפו "לנקות" את התיקים שלהם לקראת פגרת החג, שתחל מחר ותימשך עד יום חמישי. מנגד, ציינו הפעילים את הפגרה כגורם ממתן בכך שהיא תאפשר לבורסה המקומית ראייה מקיפה יותר (של מספר ימי מסחר) לגבי חידוש המסחר בוול סטריט.

המניות הדואליות רשמו ירידות חדות. טבע ריכזה את המחזור הגבוה בבורסה - 53 מיליון שקל - וירדה בכ-3.3%. מניית פרטנר ירדה בשיעור חד של כ-8.2%, סאיטקס איבדה 6.4%, ריטליקס הדרימה בכ-6.6% וכור נסוגה ב-6.9%.

המגמה השלילית לא פסחה היום גם על מניות הבנקים. מניית לאומי , שריכזה את המחזור השני בגובהו - 46 מיליון שקל - איבדה כ-1.55%, מניית בנק הפועלים נסוגה ב-2.9%, מניית דיסקונט הדרימה ב-3% ומניית בינלאומי 5 ירדה ב-3.7%. לעומתן, מניית בנק מזרחי , שריכזה מחזור של כ-16 מיליון שקל, הצליחה לסיים את המסחר בעלייה של 0.3%.

עלית 5 מסיימת בעליות קלות

קבוצת אי.די.בי, שרשמה במהלך היום ירידות חדות, נסגרה במגמה מעורבת עם נטייה ברורה לירידות. מניות החברות הבנות כלל תעשיות ודסק"ש , שבמהלך המסחר איבדו למעלה מ-8%, ננעלו בירידות חדות של 5.8% ו-6.4%, בהתאמה. לעומתן, מניית אי.די.בי פיתוח רשמה ירידה מתונה יחסית של 1.6% ומניית אי.די.בי אחזקות עלתה ב-0.1%.

על רקע האווירה השלילית בבורסה בלטה מניית דור אנרגיה שרשמה עלייה נאה של כ-16%. העליות באו על רקע הצעת הרכש של חברת הדלק אלון לבעלי מניותיה במחיר של 22 שקל למניה, הגבוה ב-18% ממחירה בבורסה עם תחילת המסחר היום.

מניה נוספת שננעלה הערב בעליות שערים, אחרי שבמהלך המסחר סבלה מירידות חדות, היא עלית 5 שעלתה בכ-0.4%. לעומתה, מניית המתחרה אסם איבדה היום 3.2%.

כנפיים נופלת במחזור חריג

השפעת פיגועי הטרור בארה"ב על חברות הביטוח ומבטחי המשנה נתנה גם היום את אותותיה. מניית כלל ביטוח איבדה כ-5.6% במחזור של כ-9 מיליון שקל ומניית מגדל ירדה ב-5.4% במחזור של 10 מיליון שקל. על פי הערכות, בעקבות הפיגוע ייאלצו חברות הביטוח להגדיל משמעותית את תשלומיהן למבטחות המשנה.

מניית מגל מערכות , אשר השלימה בשני ימי המסחר הקודמים קפיצה של למעלה מ-58% בעקבות הערכות המשקיעים כי "תיהנה" מגידול במכירות על רקע פיגועי הטרור בארה"ב, תיקנה היום כלפי מטה בירידה של 5% במחזור של 516 אלף שקל.

מניית כנפיים נפלה ב-9.6% במחזור חריג של 3 מיליון שקל. נראה שהירידות במניית החברה, בעלת השליטה בארקיע, באו על רקע הנפילה במניות חברות התעופה באירופה.

מניית דלתא זכתה הבוקר להמלצת "קנייה" מבית ההשקעות מנורה גאון. מחיר היעד נקבע על 51.3 שקל, כ-33% מעל מחירה בשוק. עם זאת, ההמלצה לא סייעה לדלתא לגבור על המגמה הכללית בשוק והמניה ירדה ב-3.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully