וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת הקלה בי-ם מאחרת, אנחנו נשלם

אבי בר-אלי

16.9.2007 / 7:17

האיחור: יותר משנה. דו"ח בדיקה מצא כי חלקה של עיריית ירושלים בעיכוב משמעותי, ולכן ישולמו לזכיינית פיצויים של מיליוני ש'

המדינה עשויה לשלם לזכיינית פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, קבוצת סיטי-פס, פיצויים בסך מיליוני שקלים בגין העיכוב בביצוע הפרויקט - כך נודע ל-TheMarker. זאת לאחר שדו"ח בדיקה חיצוני מצא כי חלקה של עיריית ירושלים בעיכוב הפרויקט דומיננטי מכפי שסברו תחילה. עוד נודע כי במהלך המשא ומתן בין המדינה לזכיינית הושגה הסכמה על כך שהאיחור בהשלמת הפרויקט יגיע ל-14 חודש, כך שהוא יושלם באפריל 2010 ולא בפברואר 2009.

לפני כחודשיים פורסם ב-TheMarker כי פרויקט הרכבת הקלה בירושלים נקלע לקשיים חמורים. לגופים מקצועיים באוצר התברר כי האיחור בלוחות הזמנים הוא על כשנה וחצי וכי הפרויקט עתיד להסתיים באמצע 2010.

נציגי סיטי-פס נימקו את העיכוב בלוחות הזמנים בצורך לבחון בזהירות את הפעלתה הראשונה של המערכת החדישה "אפיטראק", המאפשרת לראשונה הנחת אדני רכבת באופן ממוחשב ודורשת ניסויים לפני הפעלתה. מקורות אחרים בקבוצה האשימו את עיריית ירושלים, אשר עיכבה לטענתם את מתן היתרי הבנייה למקטעי הנחת הפסים. בעירייה דחו את ההאשמות וטענו כי עבודות ההנחה היו לקויות, ולכן נדרשת בחינתן המדוקדקת.

"העירייה לא מתפשרת על איכות"

ל-TheMarker נודע כי בחודשים האחרונים שכרה המדינה את שירותיו של יועץ זר אשר בחן את שלבי התקדמות הפרויקט ונסיבות העיכוב בביצועו. מסקנותיו היו כי חלקה של העירייה גבוה מכפי ששוער תחילה, וכי לסחבת הביורוקרטית שנקטה העירייה בטיפול בבקשות מתכנני הפרויקט ולקשיים הסטטוטוריים שהערימה על קידומו היה חלק ניכר באיחור.

לפני כשבועיים פתחו נציגי משרד האוצר והזכיינית במשא ומתן לשם אומדן האיחור בביצוע הפרויקט, הנזקים שנגרמו לצדדים וסיבותיהם. הצדדים סיכמו כי האיחור בהשלמת הפרויקט יגיע ל-14 חודש, וכעת דנים בשיעור הפיצוי שבו תזכה הזכיינית ובסכום שיקוזז מסך הפיצוי משום חלקה בעיכוב.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "בין הצדדים מתנהל משא ומתן, ועדיין לא נפלה כל החלטה באשר להסדרי פיצויים כלשהם". מקבוצת סיטי-פס נמסר בתגובה: "אנו בעיצומו של משא ומתן מתקדם, ומקווים כי יסתיים בהקדם". מעיריית ירושלים נמסר: "העירייה אינה מוכנה לוותר על האיכויות הגבוהות ביותר בהקמת הפרויקט, ועומדת על דרישותיה על פי התקנים הבינלאומיים. העירייה הכשירה צוותים הנדסיים העומדים לרשות הזכיין לקבלת ההיתרים הנדרשים בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully