וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא ארה"ב: הממשל פתוח לסייע לחברות התעופה האמריקאיות

סוכנויות הידיעות

16.9.2001 / 20:42

חמש חברות התעופה הגדולות בארה"ב מצמצמות את לוח הטיסות שלהן ב-20% עקב תקנות הבטיחות החדשות ועקב חששות הציבור

סגן נשיא ארה"ב, דיק צ'ייני, אמר היום כי הממשל האמריקאי פתוח לסייע לחברות התעופה האמריקאיות שהכנסותיהן והיקף התעבורה שלהן ספגו מכה קשה בעקבות ההתקפות האוויריות על מרכז הסחר העולמי והפנטגון.

בית הנבחרים של ארה"ב לא הצליח בשבוע שעבר להעביר חקיקה שנועדה לספק ערבויות להלוואות לתעשיית התעופה בהיקף של 12.5 מיליארד דולר ו-2.5 מיליארד דולר נוספים בסיוע ישיר, אולם המחוקקים צפויים לנסות להעביר חקיקה זו בימים הקרובים.

חמש חברות התעופה הגדולות בארה"ב - אמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס, דלתא איירליינס, נורתווסט איירליינס וקונטיננטל איירליינס - מצמצמות את לוח הטיסות שלהן ב-20% עקב תקנות הבטיחות החדשות ועקב חששות הציבור משימוש בתחבורה אווירית.

חברת התעופה קונטיננטל אף הודיעה כי תקצץ 12 אלף משרות, כ-20% מעובדיה. כמו כן הודיעה החברה כי אם לא תקבל סיוע במזומנים בזמן הקרוב, היא עלולה להודיע על פשיטת רגל כבר בסוף אוקטובר מאחר שהיא מפסידה 30 מיליון דולר ביום.

מנכ"ל דלתא, ליאו מלין, אמר כי בהיעדר חבילת סיוע לתעשיית התעופה, תיאלץ דלתא לשקול אף היא קיצוצים בכוח העבודה שלה.

ממשל בוש צפוי לקיים שיחות עם ראשי חברות התעופה עוד השבוע במטרה לגבש חבילת סיוע חירום לחברות. תעשיית התעופה הפסידה כמיליארד דולר מאז ההתקפה על ארה"ב ביום שלישי האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully