וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלקוחות בבריטניה נמלטים מבנק נורתרן רוק: משכו 3 מיליארד דולר בסוף השבוע - 6% מהפקדונות

TheMarker

16.9.2007 / 8:38

מנכ"ל בנק המשכנתאות השלישי בגודלו בבריטניה בראיון ל"טלגרף": "לא נשרוד לבד - אנו זקוקים לאביר לבן"



תורים ארוכים של לקוחות בנק המשכנתאות הבריטי נורתרן רוק (סימול NRK.L) השתרכו ליד סניפי הבנק ברחבי בריטניה בסוף השבוע. הלקוחות צבאו על סניפי הבנק בדרישה למשוך את כספם לאחר שהבנק המרכזי של בריטניה הזרים ביום שישי מימון חירום לנורתרן רוק עקב בעיות נזילות של בנק המשכנתאות השלישי בגודלו בבריטניה.



לקוחות של הבנק משכו מחשבונותיהם מיליארד ליש"ט (2 מיליארד דולר) ביום שישי, ולפחות 500 מיליון ליש"ט (מיליארד דולר) נוספים אתמול - ובכך הגיע סך המשיכות ליותר מ-6% מסך הפקדונות בבנק, המסתכמים ב-24 מיליארד ליש"ט (48 מיליארד דולר). בנקאי בכיר בסיטי של לונדון העריך כי בסופו של דבר צפויים לקוחות למשוך סכום כולל של 12 מיליארד ליש"ט - או כמחצית מהפקדונות בבנק, דיווח "סאנדיי טיימס".



נורתרן רוק, אשר לו 1.4 מיליון לקוחות קמעונאיים ו-800 אלף לקוחות בנקאות משכנתאות, לא הטיל הגבלות כלשהן על משיכת כספים. עם זאת, הבנק בן 150 השנים, נאלץ ביום שישי להוריד את שירותי האינטרנט שלו "למשך פרק זמן" בעקבות עומס משתמשים חריג. מניית נורתרן רוק נפלה ביום שישי ב-31.5% במסחר בבורסת לונדון, בהמשך לנפילה של 46% מתחילת השנה.



"זה מפחיד", אמר פיטר פאי בן 60, מרצה אוניברסיטה בגימלאות, אשר עמד בתור של עשרות אנשים בסניף של הבנק בסיטי של לונדון. "כל חסכונות חיי נמצאים בנורתרן רוק", אמר פאי לסוכנות בלומברג, וציין כי בכוונתו למשוך סכום "בעל שש ספרות" ולהותיר בחשבון הבנק 5,000 ליש"ט. "אני מתכוון למשוך את כל הכסף שלי, עד לפרוטה האחרונה", אמר ויליאם גוך, בן 75, אשר עמד בתור בסניף אחר של נורתרן רוק בלונדון. "אני חוסכת זה שנים, ואינני רוצה להפסיד הכל", אמרה ג'קלין פורט, אשר המתינה שלוש שעות בתור לסניף של הבנק בלונדון. "אינני רוצה להיות בבנק שאינו נוהג בזהירות", הוסיפה.



נורתרן רוק הזהיר ביום שישי כי רווחיו לפני מס השנה צפויים להיות בטווח של 540-500 מיליון ליש"ט - פחות מתחזית קודמת של הבנק לרווח של 588 מיליון ליש"ט ומתחזיות האנליסטים לרווח של 647 מיליון ליש"ט. הבנק ייחס את הורדת התחזיות ל"בעיות נזילות חמורות" ועליית הריביות לטווח קצר.



במקביל, בראיון לעיתון הבריטי "טלגרף" המתפרסם היום, יצא מנכ"ל נורתרן רוק, אדם אפלגרת', בקריאה למהלך של "אביר לבן" - היינו הגשת הצעת רכש עבור הבנק - ובכך הגביר את ההערכות כי הבנק נמצא בדרך לפשיטת רגל. לדבריו, "ספק רב" אם הבנק יוכל להמשיך לפעול בכוחות עצמו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully