וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: בעולם הדולר נוגע בשפל - בישראל הוא מאבד רק 0.45% ל-4.085 - איבד 3.3% מתחילת 2007

טל לוי

16.9.2007 / 11:34

היום, יום ראשון, לא מתקיים מסחר במטבע חוץ והשער היציג משתקף מהמסחר באופציות בלבד



חופשת חג ארוכה המתינה לסוחרי המט"ח בישראל: הפעם האחרונה בה נקבע שער יציג לדולר היתה ביום שלישי האחרון והמסחר צפוי להפתח רק מחר - כמעט שבוע לאחר מכן. היום, יום ראשון, לא מתקיים מסחר במטע חוץ והאופציות על הדולר משקפות לו היחלשות של 0.45% - לעומת השער היציג של יום שלישי - לרמה של 4.085 שקלים. פירוש הדבר כי מתחילת 2007 איבד המטבע האמריקאי 3.3%.



מדובר בנתון מעט מפתיע שכן למרות שבוע עמוס אירועים, נחלש הדולר בשיעור קל בלבד. ביום רביעי בבוקר (ערב ראש השנה) פירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד המחירים לצרכן שעלה בחודש אוגוסט ב-0.7%. מתחילת 2007 טיפס המדד בשיעור חד של 2.8%. יעד האינפלציה הממשלתי השנתי עומד על 1%-3% וכדי לעמוד בו על המדדים בחודשים הבאים להיות שליליים או להיוותר ללא שינוי.



בשל המדד הגבוה, שמשקף עליית מחירים במשק, עשוי בנק ישראל להעלות את הריבית ובכך להעלות את האטרקטיוויות של חיסכון ולצנן את הצריכה הפרטית, שאמנם מעלה את רמת החיים, אולם יוצרת סחרור מחירים. עליית ריבית מחזקת בדרך כלל את המטבע שהופך לאטרקטיווי יותר עבור משקיעים.



גם בעולם נרשמו כמה אירועים מעניינים: ביום רביעי האחרון נסחר הדולר בשפל של כל הזמנים מול היורו (יותר מ-1.39 דולר ליורו). הדולר גם רשם שפל של 15 שנים מול סל המטבעות העולמיים. מאוחר יותר התחזק מעט המטבע האמריקאי ששערו הנוכחי עומד על 1.3876 דולר ליורו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully