וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון ימין מנהל מו"מ להכנסת משקיע לאתגרים פיננסיים לפי שווי של 14 מיליון שקל

שלומי שפר

16.9.2007 / 11:57

כך נודע ל-TheMarker; בימים האחרונים נכנסו שני משקיעים לחברות בנות בקבוצה ב-10% לפי אותו שווי



שמעון ימין, הבעלים של קבוצת אתגרים פיננסיים, מנהל מו"מ להכנסת משקיע (50%) בקבוצה לפי שווי של 14 מיליון שקל, כך נודע ל-TheMarker. המשקיע הפוטנציאלי הוא חברת השקעות גדולה והשווי הוא לפני הכסף, החברה צפויה להזרים חלק מהתמורה להון העצמי של אתגרים. אם וכאשר תתבצע העיסקה ישנה כוונה לשנות את שמה שם הקבוצה לאתגרים פיננסים לייף פלנינג.



קבוצת אתגרים פיננסיים מחזיקה כיום בשתי חברות בנות (100%) - אתגרים פנסיוניים, סוכנות ביטוח העוסקת בשיוק מוצרים פנסיוניים באמצעות חמישה סוכנים שמנהלת תיק של כ-250 מיליון שקל, ואתגרים פיננסיים אופטימום, חברה לניהול תיקים המנהלת כיום כ-100 מיליון שקל. בימים האחרונים נכנסו שני משקיעים לחברות בנות בדרך של הקצאת מניות (105 בכל חברה).

אמיר גבע השקיע 600 אלף שקל תמורת הקצאה של 10% מאתגרים פנסיוניים לפי שווי של 5.4 מיליון שקל לפני הכסף (6 מיליון שקל אחרי הכסף). המחיר מגלם לחברה מכפיל 4 על ההכנסות שלה. משקיע נוסף, מתחום היהלומים, השקיע 800 אלף שקל באתגרים אופטימום תמורת הקצאה של 10% ממניות החברה לפי שווי של 7.2 מיליון שקל לפני הכסף. שתי העסקות, אגב, מגלמות שווי של 14 מיליון שקל לחברה.



נזכיר כי באחרונה רכש שמעון ימין 40% מקבוצת אתגרים פיננסיים תמורת מיליון שקל משותפיו לשעבר (קלאב 50, שעוזי ברעם הוא בין בעלי השליטה בה - 20%; א.פוקוס, שבשליטת אמנון הרציג - 10%; ו-10% מאוהד צוקרמן, שמכר לאחרונה את השליטה בזרעים גדרה). אתגרים הקימה בעבר מיזם קופות גמל עם בנק לאומי שנרכש על ידי ישיר בית השקעות, עסקה שהניבה לאתגרים תמורה של 5 מיליון שקל מתוך 8 מיליון שקל שווי עסקה.



חברת ניהול התיקים של אתגרים היא מעין בוטיק השקעות הצובר כ-10 מיליון שקל בחודש. החברה משמשת כיום בעיקר לניהול תיקים כמוצר משלים ללקוחות בית ההשקעות. החברה עושה רק ניהול נכסים ולא עוסק בקנייה ומכירה של ני"ע או בחיתום, כאשר הלקוח משלם רק דמי ניהול. ימין מכשיר את החברה כפלטפורמה ל-IRA - ניהול קופות גמל באופן עצמאי. לאחרונה קיבלה החברה אישורים עקרוניים סופיים למוצרים המתוחכמים שהיא צפויה להשיק בתחום הפנסיוני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully