וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה פתחה שנה ברגל ימין

נתן שבע

16.9.2007 / 17:33

מדד המעו"ף קפץ ב-1.3%. מניית הפועלים זינקה ב-3.2%. מניית דלק רכב עלתה ב-2.6% לאור המלצה של בנק הפועלים

היום הראשון של תשס"ח נפתח ברגל ימין. לאחר חופשה של ארבעה ימים, חזרו המשקיעים מהחג לעליות שערים חדות יחסית. מדד המעו"ף עלה ב-1.3% לרמה של 1,062 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 1.5% לרמה של 1,041 נקודות, מדד התל טק נותר ללא שינוי. מחזור המסחר הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל, נמוך מהרגיל גם בשל חופשת יום ראשון של הזרים.

ההערכה כי הריבית בארה"ב תרד השבוע תמכה בבורסה המקומית כשבסך הכל נרשמה רגיעה בבורסות העולם בסוף השבוע. הנאסד"ק טיפס בשבוע שעבר ב-2% למרות המשך ההודעות השליליות מצד הבנקים על הפגיעה שנגרמה להם ממשבר המשכנתאות. ביום שלישי צפוי הבנק המרכזי בארה"ב להוריד את הריבית בארה"ב לפחות ב-0.25% או אפילו ב-0.5%. נראה שהחדשות מסוריה והזינוק במחירי הנפט לא מרגשים את המשקיעים.

משבר המשכנתאות ממשיך לתת את אותותיו בבנקים הרחבי העולם. בסוף השבוע דיווח הבנק המרכזי של בריטניה שיעניק לנורתרן רוק - בנק ההלוואות הרביעי בגודלו בבריטניה - מימון בעקבות המשבר בשוקי המשכנתאות בארה"ב בהן השקיע. מריל לינץ' אף הוא הזהיר מפני פגיעה אפשרית בתוצאותיו ברבעון הנוכחי והצטרף בכך לבנקים נוספים.

זינוק בבנקים


"גיוסי הון הפכו קשים יותר, ויחד עם מחירי הנפט והורדת תחזיות הצמיחה של הבנקים בעולם ימשיכו לתת את אותותיהם בבורסות העולם", אומר פעיל בכיר בשוק המוסדי. "הכסף הזול שהיה פה לפני חודש-חודשיים כבר לא כאן וזה יבוא לידי ביטוי במחירים בשוק. אני לא חושב שתהיה פה מפולת בתקופה הקרובה, אבל בסך הכל התמונה הכללית היא לא טובה", הוא אומר. את עליות השערים הובילו מניות הבנקים. לאומי והפועלים ריכזו את המחזורים הגבוהים בשוק. הפועלים עלתה ב-3.2%, לאומי שנסחרה בכל שעות היום בעליות איבדה 0.5% בדקות האחרונות של המסחר. בסך הכל, מתחילת השנה מניות הבנקים כמעט לא עשו דבר כאשר מדד הבנקים איבד מעט יותר מ-2% לאחר זינוק של 1.5% היום.

המגמה החיובית בשוק חידשה גם את עליות השערים במדד הנדל"ן שטיפס ב-3.2%. אפריקה ישראל קפצה ב-4.8%. הזינוק במניה מיוחס גם לראיונות של בעל השליטה לב לבייב באמצעי התקשורת בסוף השבוע. לבייב שב והביע את אמונו בחברה גם לאחר נפילה של 40% מאז השיא שהיה לפני שלושה חודשים.

זינוקים לא מוסברים התרחשו במניות הנדל"ן שחטפו ירידות חדות בתקופה האחרונה. אוסיף שאיבדה כמעט חצי משווייה בשלושה חודשים זינקה ב-11%. אזורים שנפלה לשפל של שלוש שנים עלתה ב-9%.

דלק רכב עלתה ב-2.6% לאור המלצה של בנק הפועלים שחזר על המלצת "תשואת יתר" למניה במחיר יעד של 55 שקל - 21% מעל מחירה של המניה בשוק.

ליטו זינקה ב-45% במחזור של חצי מיליון שקל לאחר שבעלי העניין בחברה הודיעו בערב החג על הסכם להעברת השליטה בחברה לפי שווי הכפול משוויה של החברה בשוק.

החולשה של הדולר בעולם ובמסגרת המסחר באופציות תורמת גם לאווירה חיובית בשוק הסולידי. האג"ח השקליות מסוג שחר לטווחים הארוכים טיפסו ב-0.5%. האיגרות הצמודות מסוג גליל לטווחים הארוכים עלו ב-0.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully