וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק פועלים על דלק רכב: הביקוש כה חזק עד שלחברה אין מספיק מכוניות בכדי לספקו

אלי שיצר

16.9.2007 / 11:52

אי הוודאות הזמנית סביב הנהלת החברה בעקבות פרשת השוחד לא צפויה להשפיע על תמחור החברה בטווח הבינוני



יחידת המחקר של בנק פועלים מותירה את ההמלצה על , יבואנית רכבי מאזדה ופורד - שבבעלות יצחק תשובה - על "תשואת יתר" - וכן מעלה את מחיר היעד ל-55.4 שקל, מחיר הגבוה ב-25% ממחיר השוק.



האנליסט ירון פרידמן מציין כי "אי הוודאות הזמנית סביב הנהלת החברה, בעקבות החשדות כלפי מנכ"ל החברה בדבר מתן שוחד, לא צפויה להשפיע על תמחור החברה בטווח הארוך והבינוני. מבלי להתייחס לתוצאות הפרשה הנוכחית, אני סבור כי מדובר בחברה חזקה עם שדרה ניהולית איתנה, שתוכל לשרוד את המשבר".



לדברי פרידמן, הבעיה הגדולה מולה מתמודדת דלק רכב בחודשים האחרונים היא בעיה של היצע - לחברה פשוט אין מספיק מכוניות בכדי לספק את הביקושים - מה שמגביל את הצמיחה שלה.



עוד סבור פרידמן כי בהמשך לשיפור הניכר בתוצאות הכספיות במחצית הראשונה של השנה, תציג דלק רכב שיפור חזק עוד יותר במחצית השנייה של השנה, אם כי ייתכן שתעיב על סופה הציפייה לירידת שווי השימוש למס בקבוצות הרכב, בתחילת ינואר 2008. הדבר עלול להיות מתורגם להסטה של המכירות לחודש זה, ולפגיעה מסוימת במכירות הרבעון האחרון של השנה.



דלק רכב סיכמה את הרבעון השני של השנה עם צמיחה של 2% בלבד במכירות, ל-1.16 מיליארד שקל, אולם שולי הרווח השתפרו משמעותית והרווח הנקי זינק ב-72% ל-120.7 מיליון שקל.



השיפור ברווחיות נובע משני גורמים עיקריים: הגורם הראשון הוא התחזקות השקל אל מול הין היפאני בחמשת החודשים הראשונים של השנה.



הגורם השני נובע מגידול ניכר בביקוש לכלי רכב בישראל, הן בשוק הפרטי והן בשוק המוסדי. הורדת המכסים על כלי הרכב תורגמה לעלייה בביקוש בשוק הפרטי, שיצרה לחץ על השוק המוסדי להנמיך את הדרישה לקבל הנחות מהן נהנו חברות הליסינג - וכך עלה שיעור הרווחיות של יבואני הרכב.



לסיכום מציין פרידמן, כי דלק רכב מצויה בעיצומה של השנה הטובה בתולדותיה, דבר שיאפשר לחברה להמשיך במגמה של מדיניות דיווידנדים נדיבה - תשואת דיווידנד של יותר מ-12% ב-12 החודשים האחרונים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully