וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום תשקיע ברשת הדור הבא לשירותי טלפוניה פנים-ארצית רק בהתאם לקצב גיוס המנויים העסקיים

ערן גבאי

16.9.2007 / 12:29

כך נודע ל-TheMarker; רשאית לסגת מחלק מההשקעה; סלקום תשקיע ברשת, אותה יקימו נוקיה-סימנס ו-ECI, עד 90 מ' ש'



האם סלקום מתכוונת להאיץ את פעילות הטלפוניה הפנים-ארצית לעסקים? ל-TheMarker נודע כי סלקום, שהודיעה באחרונה על כך שנוקיה-סימנס תהיה הספק שיקים עבורה את רשת ה-IP, חתמה על הסכם המאפשר לה להתקדם בהקמת הרשת החדשה בהתאם למספר המנויים העסקיים שתצליח לצרף לשירות.



למעשה, התחייבה להשקעה מקסימלית בפרויקט בגובה כ-90 מיליון שקל. השקעה זו פרוסה על פני ארבע שנים, שבהן, אם תבחר סלקום שלא להמשיך ולהשקיע בתחום, תוכל בנקל לסגת מהמשך ההשקעה ולהוזיל את עלויותיה בעשרות אחוזים.



עם זאת, בכיר בסלקום אמר באחרונה כי בחברה מתכוונים להקדיש השנה תשומת לב רבה לפעילות הטלפוניה. זאת לאור הכיוון שרואים בחברה בטלפוניה הפנים-ארצית כאמצעי למינוף חבילת השירותים ללקוחות העסקיים ולשיפור מעמדה של סלקום בשוק העסקי.



גם המתחרה פרטנר משפרת בהדרגה את מעמדה בתחום התחרות על הלקוחות העסקיים באמצעות שירותי הטלפוניה הפנים-ארצית. שתי החברות קיבלו את רישיונותיהן לפעול בתחום הטלפוניה לפני כשנה.



סלקום היא מפעילת התקשורת הראשונה שתיכנס, כבר השנה, לעידן ה-NGN - רשת הדור החדש - בתקשורת קווית. הדבר יאפשר לה להתחרות בבזק בהצעת שירותי שיחות למגזר העסקי.



סלקום חתמה עם נוקיה-סימנס ועם ECI על ההסכם להקמת הרשת, שתשפר משמעותית את פתרון התקשורת הקווית שלה. הרשת תאפשר לסלקום לספק שירותים של גלישה ושל העברת נתונים ברוחב פס רחב; הצעת מרכזייה פרטית וירטואלית לעסקים - המשמשת עסקים מבוזרים ומסייעת בחיסכון עלויות תקשורת; שירותי טלפוניה ומולטימדיה; ושילוב של שירותים בין אלחוטי וסלולרי.



זהו צעד חשוב עבור סלקום בהתקדמות לקראת ההתלכדות שבין הקו הנייח לבין הקו הנייד, לשם פונות כל המפעילות הסלולריות הגדולות בעולם. רשת ה-Next Generation Network - או בקיצור NGN - מהווה נדבך נוסף לרשת סיבים, שירותי תמסורת ונתונים, וכן שירותי קישוריות למרכזיות פרטיות.



בנוסף, תצטייד סלקום במערכות תקשורת מתקדמות, לאספקת שירותי תקשורת קווית וסלולרית מבוססי VoIP - שיחות בפרוטוקול האינטרנט. בסלקום אף מתכוונים לבחון גם כניסה למגזר הפרטי בשירותי טלפוניה, מולטימדיה ושירותי FMC (התלכדות נייד-נייח), אך לפי הערכות, הסיכוי שהחברה תבצע מהלך שכזה לפני 2009 - קלוש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully