וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראייר בתשובה לייצוגית: המרווח בין המושבים אינו שיקול של הלקוח לרכישת כרטיס טיסה

ארנון בן-יאיר

16.9.2007 / 12:44

אברהם שפייזמן תבע מישראייר כ-116 מיליון שקל ועקירת 25 מושבים מהמטוס בגין הטעיה לגבי המרווח בין המושבים



חברת ישראייר הגישה את תשובתה לבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהגיש נגדה האדריכל אברהם שפייזמן במאי השנה. לטענתה, הנוסעים אינם מסתמכים על המפרט הטכני של המטוס בעת רכישת כרטיס טיסה, שכן הוא מוצג להם רק לאחר העלייה למטוס.



לפיכך, טוענת ישראייר, אין שום הטעייה ביחס למרווח בין המושבים במטוס בואינג 767-300 ER שהיא מפעילה בטיסות ארוכות.



לטענת שפייזמן, מתפארת ישראייר במרווח גדול של 82 סנטימטר בין מושביה במטוס זה, בעוד שהמרווח בין המושבים הוא 76 סנטימטר בלבד. בכך, לטענתו, מצליחה ישראייר לדחוס למטוס 25 מושבים נוספים, ולהתעשר על חשבון נוחות נוסעיה.



לטענתו, בטיסות ארוכות, המרווח בין המושבים הוא פרמטר מרכזי לרכישת כרטיס טיסה בחברה מסוימת. שפייזמן תבע מישראייר כ-116 מיליון שקל ועקירת 25 מושבים מהמטוס.



בתשובתה של ישראיייר, שהוגשה בשבוע שעבר באמצעות עוה"ד גיל אוריון, אורית מלכא וברק גליקמן, טענה החברה כי אין לאשר את התביעה כייצוגית. לטענתה, מבסס התובע את תביעתו על חוברת מידע הממוקמת בגב המושבים במטוס, המחולקת לנוסעים שכבר עלו על כבש המטוס ואינה נמצאת ברשותם בטרם רכישת הכרטיס.



בנוסף, לנוסע שרוכש כרטיס טיסה במטוסי החברה, אין זכות קנויה לטוס במטוס כזה או אחר. לטענת החברה, ההיפך הוא הנכון, החברה מדגישה כי טיסותיה יכולות להתבצע על ידי מובילים שונים ועל ידי כלי טייס שונים.



לטענת ישראייר, הפרמטרים של הצרכן לבחירת מוביל תעופה הם מגוונים, והמרווח בין המושבים אינו הפרמטר החשוב שבהם. לטענת החברה, עלות הכרטיס היא הגורם המכריע לבחירה במוביל תעופה.



פרמטרים משפיעים אחרים הם השירות, ניסיון הדיילים, הציוד המחולק לנוסעים, איכות המזון ועוד. לפיכך, טוענת החברה להיעדר קשר סיבתי בין המרווח בין המושבים לבין רכישת הכרטיס על ידי הנוסעים.



החברה מוסיפה כי חשיבות המרווח בין המושבים משתנה בין צרכן לצרכן, בהתאם למימדיו הפיסיים, ואינה מתאימה לבירור במסגרת של תביעה ייצוגית. לקוחות גבוהים, טוענת החברה, יעדיפו מושבים בקרבת המעברים במטוס, ואילו ללקוחות רחבים, חשוב הרבה יותר רוחב במושב מאשר המרווח בין המושבים.



החברה גם טוענת כי שפייזמן אינו תובע ייצוגי ראוי, שכן הוא טס לבנגקוק בראש קבוצת תיירים, כמדריך תיירים. לטענתה, שפייזמן לא בחר באיזה מטוס לטוס, אלא חברת אופקים טיולים, שהעסיקה אותו, בחרה את הטיסה עבורו. כמו כן, הוא לא רכש את כרטיס הטיסה, אלא כרטיס הטיסה שולם עבורו, ולפיכך לא נגרם לו נזק אישי ואין לו עילת תביעה אישית נגד החברה. (א 1735/07)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully