וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהתפנה מפריגו: מורי ארקין מקצה משאבים ניהוליים לבייבי החדשה שלו - מונה ליו"ר דירקטוריון ברת'אידי

אלי שיצר

16.9.2007 / 15:44

המשקיעים שנתנו אמון במורי ארקין כבר מורווחים ב-73% על השקעתם תוך שלושה חודשים מההנפקה



חברת , המפתחת ומוכרת מערכות לאבחון ומעקב אחר מחלות כבד ודרכי עיכול, הודיעה בערב ראש השנה כי מורי ארקין התמנה ליו"ר דירקטוריון החברה.



ארקין מחזיק כיום כ-17% מהחברה לאחר שהשקיע כ-15 מיליון שקל מכיסו הפרטי במניות החברה. לארקין אופציה להשקיע עוד 9 מיליון שקל בחברה, שאם מימושה יהפוך לבעל המניות הגדול בחברה.



ברת'אידי הינה החברה היחידה שארקין מכהן כיו"ר הדירקטוריון שלה. למעשה, זו הפעילות הראשונה אותה הוא מוביל לאחר מכירת אגיס.



בנוסף הודיע ארקין, סגן יו"ר מועצת המנהלים של פריגו, כי יפרוש מתפקידו שלוש שנים לאחר השלמת המיזוג של אגיס עם פריגו. ארקין יפרוש רשמית ב-17 במארס 2008 - המועד בו מסתיים חוזה ההעסקה שלו בפריגו, וזאת על מנת לבצע חפיפה מסודרת. כמו כן, יוסיף ארקין לכהן כחבר בדירקטוריון.



ארקין, יו"ר דירקטוריון החברה, אמר: "מצאתי בברת'אידי טכנולוגיה, הנהלה וידע רב אשר עשויים ליצור מהפך אמיתי ברפואת הכבד ודרכי העיכול. אני מתכוון להקדיש מזמני על מנת להפוך את החברה למובילה עולמית בתחומה ולסיפור הצלחה בינלאומי".



ארקין הוא בן למשפחת המייסדים של חברת התרופות אגיס, ומי שהוביל אותה במשך 30 שנה ובנה אותה עד למכירתה לפריגו בקרוב ל-900 מיליון דולר במזומן ומניות. ארקין קיבל חלק נכבד מתמורת המכירה במזומן.



חלק לא מבוטל מהכסף הנזיל של ארקין שימש אותו על מנת להיכנס לגרעין השליטה בבזק, ביחד עם קבוצת אייפקס ואיש העסקים חיים סבן. עם זאת, בבזק משמש ארקין, כל הנראה, ככינור שני. כעת, הוא חוזר למרכז הבמה של חברה ציבורית בתחום בו הוא מבין ובו עשה את הונו.



ברת?אידי מפתחת מערכות (BID) לאבחון, מעקב והתוויית טיפול באמצעות בדיקת נשימה לא פולשנית, היכולה להתבצע גם מחוץ לכתלי מוסד רפואי. טכנולוגיה זו פותחה על ידי ד"ר אורי גייגר, מנכ"ל החברה.



בעלי מניות נוספים בחברה הם הדסית שירותי מחקר ופיתוח (לא החברה הציבורית), אורי גייגר מייסד החברה, ו-KUT - חברה שבשליטת גיסו של גייגר.



חברת בראת'איידי גייסה לפני כשלושה חודשים 22 מיליון שקל במכרז ציבורי ללא חתמים לפי שווי של כ-82 מיליון שקל. החברה נסחרת היום לפי שווי שוק של 142 מיליון שקל, כך שהמשקיעים שזוכרים לארקין את הובלת חברת התרופות אגיס למיזוג עם פריגו, מורווחים כבר בכ-73% על השקעתם.



המערכות שפיתחה ברת'אידי נמכרות כיום באירופה ובאסיה ונמצאות בתהליך אישור רגולטרי בארצות הברית. החברה מקיימת כיום כעשרה ניסויים קליניים במאות חולים ב-14 מרכזים בעולם, באפליקציות הכבד והפרעות בדרכי העיכול, חלקם יחד עם חברות תרופות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully