וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל חברת היי-טק? מדד היי קפיטל מראה כי חברות ההשמה הן הדרך היעילה ביותר לגייס עובדים

עידו סולומון

16.9.2007 / 16:48

המדד מלמד על מקורות הגיוס האפקטיווים בהיי-טק; ירידי התעסוקה במקום האחרון



מחפש עובדים לחברת ההיי-טק שלך? ממצאי מדד היי קפיטל לחודש אוגוסט 2007 יחד עם הנתונים המצטברים לחודשים ינואר-אוגוסט השנה, המשקפים את אחוזי הגיוס בפועל כפי שהתקבלו ממגוון חברות, עשויים לסייע לעזור לך לייעל את תהליך הגיוס.



בימים אלה, עם עליית הביקוש לעובדים במקצועות ההיי-טק, גוברת התחרות בין החברות השונות המבקשות לצרף לשורותיהן כוח אדם פוטנציאלי ואיכותי, והן משכללות את טכניקות הגיוס המוכרות.



על פי מדד היי קפיטל, עיקר הגיוסים מבוצעים על ידי חברות ההשמה, ששומרות על נתח שוק יציב העומד על כ-50%. בחודשי הקיץ (יולי-אוגוסט) אף ניכרת מגמת עלייה במקור זה (62% מכלל הגיוסים).



גם שיטת "חבר מביא חבר" הינה מרכיב משמעותי בעוגת הגיוסים, על אף שהממצאים מלמדים על מגמת ירידה בגיוס דרך מקור זה במהלך חודש אוגוסט (23%) לעומת הנתונים המצטברים לגביו לחודשים ינואר-אוגוסט (32%).



לגבי השוק הפתוח - מודעות דרושים בעיתונות הכתובה והדיגיטלית, מועמדים שפנו דרך אתר האינטרנט של החברה המגייסת, פרסום ברדיו, שלטי חוצות, אוטובוסים וכו' - מראים הממצאים שזהו הערוץ הפחות אפקטיווי לגיוס. זאת בהתחשב בכך שמדובר במקור היקר ביותר עבור החברה המגייסת.



רק 13% מסך הגיוסים מאז ינואר בוצעו על ידי המקור הפתוח, המהווה בעיקר פלטפורמה להעברת מידע למועמדים רלוונטיים: אלה לומדים דרכו על צורכי הגיוס של החברות. בפועל, מעדיפים רוב הפונים להגיש את מועמדותם באמצעות חברות השמה או דרך חבריהם - ערוצים הנתפשים כדיסקרטים ואמינים יותר.



מקור הגיוס "קשרי אקדמיה" - ירידי תעסוקה, מודעות באוניברסיטאות וכד' - תופס נתח מצטבר של 9% בעוגת גיוסי אוגוסט, ומלמד על אפקטיוויות גבוהה של מקור זה. עיקר הפעילות למשיכת מועמדים מתבצעת בשלהי שנה"ל (אפריל - מאי) והגיוסים המשמעותיים מתקיימים בחודשי הקיץ, עם סיום הלימודים.



"חשיבות קשרי האקדמיה הם בעיקר לטווח הארוך", מסביר זוהר מימון, מנכ"ל היי קפיטל. "הסטודנטים יהפכו בהמשך לבוגרים בעלי ערך רב לחברות. לכן כדאי ליצור עמם קשר כבר עתה, בהיותם פוטנציאל משמעותי לגיוס עתידי".



מימון הוסיף כי "חברה שתשכיל למצב עצמה וליצור בולטות בעיני הסטודנטים של היום תיהנה מכך שבוגרי המחר יראו בה מקום עבודה מועדף. ראוי לציין כי ההשקעה במקור זה אינה רק לטווח הארוך: שמירת קשר עם האקדמיה מאפשרת פנייה למועמדים הבוגרים דרך האוניברסיטה וקבלת משוב באופן מיידי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully