וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית חיפה עתרה נגד הקמת מתקנים ביטחוניים בנמל

פאדי עיאדאת

16.9.2007 / 17:53

העירייה: משרד הביטחון הסתיר תוכנית לבניית מבנים בגובה 25 מטר וברוחב 150 מטר; התוכנית תפגע באוכלוסייה



עיריית חיפה עתרה הבוקר (ראשון) נגד התוכנית להקים נמל צבאי חדש ומבני עזר בנמל חיפה. העירייה טוענת כי לפני שנתיים הציג משרד הביטחון תוכנית להקמת מעגנה, אך הסתיר את העובדה כי בכוונתו לבנות מבנים נוספים בגובה 25 מטר וברוחב 150 מטרים - "בנייה מאסיווית החורגת בגובהה וברוחבה מהסביר באזור הים", כנכתב בעתירה. העירייה מבקשת מבית המשפט המחוזי בירושלים כי עד לקבלת החלטה בעתירה, יאסור בית המשפט על עבודות לייבוש שטחי ים והקמת רציפים חדשים, שאמורות להתבצע כבר בתקופה הקרובה.



בעתירה המינהלית שהוגשה נגד משרד הביטחון וועדת הערר למתקנים ביטחוניים, נטען כי החלטת ועדת הערר לאשר את התוכנית מנוגדת לתוכנית המתאר הארצית, אשר ייעדה את נמל חיפה המערבי למגורים, תיירות, מסחר ובידור. התוכנית אף מנוגדת לעמדת המשרד הגנת הסביבה, ולטענת העירייה תפגע במוקד עירוני מרכזי שחשיבותו הכלכלית רבה מאוד, ותמנע את החזרתם לציבור של "כל קטעי החוף שהיו עשרות שנים בלתי נגישים" לו. העירייה, ראש העיר יונה יהב, ומהנדס העיר אריאל ווטרמן, טוענים כי הבנייה תפגע בנוף העיר, ובפרט בנוף הנשקף לכיוון המפרץ ואזור מרכז הבהאים - שדרות בן גוריון בפרט.



בסוף אוגוסט השנה אישרה ועדת הערר את הקמת הבסיס הצבאי החדש, והחליטה להתחיל מיד בעבודות להקמתו באמצעות הקמת שוברי גלים, ייבוש שטחי ים והקמת רציפים. בתמורה, החליטה הוועדה לפנות את המתקנים הביטחוניים שבתחום נמל חיפה ואת בסיס ההדרכה של חיל הים, כך שאזור הנמל המערבי ישמש לפיתוח עירוני ותיירותי.



העירייה טענה בעתירה, כי הוועדה התעלמה מהחלופה שהציעה העירייה, להעביר את הקמת הנמל לחלקו המזרחי של מפרץ חיפה. כמו כן, נטען כי הבסיס הצבאי החדש שיוקם לא יוכל לקלוט את כל צי חיל הים, וכך יהיו שני בסיסים, הן החדש והן הישן. כן נטען, כי הוועדה התעלמה מהפגיעה הצפויה בחוף "השקט" הסמוך לאתר המריבה, ומהפגיעה הצפויה באוכלוסייה האזרחית. "האתר הנבחר מצוי במוקד פיתוח עירוני, ועל כן צריך היה להיפסל על הסף", נכתב. העותרים ביקשו מבית המשפט להורות למשרד הביטחון ולוועדת הערר לבטל את התוכנית במתכונתה הנוכחית, ולבחון את החלופות שהציעה העירייה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully