וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היו"ר לשעבר של ענקית הנפט של: מחיר הנפט עשוי להגיע ל-150 דולר לחבית; התפוקה תגיע לשיא תוך 20 שנה

עפרה שלו

16.9.2007 / 18:18

לורד אוקסבר: אנו צועדים כמתוך שינה לתוך בעיה חמורה מאוד; כשנבין את חומרת המצב יהיה מאוחר מדי



לורד אוקסבר, היו"ר לשעבר של ענקית הנפט , אמר בראיון ל"אינדיפנדנט הבריטי" כי מחיר הנפט עשוי להגיע ל-150 דולר לחבית וכי תפוקת הנפט תגיע לשיאה בתוך 20 שנה.



אוקסבר מאשים את תעשיית הנפט בנקיטת עמדה של בת יענה בכל הקשור בהידלדלות עתודות הנפט. הוא מזהיר: "אנו צועדים כמתוך שינה לתוך בעיה שעשויה להיות חמורה מאוד, וכשנבין את חומרת המצב יהיה זה מאוחר מדי".



אוקסבר, אחת הדמויות המוערכות ביותר בתעשיית האנרגיה, אמר ל"אינדיפנדנט" כי הזינוק האחרון במחיר הנפט הוא בלתי נמנע, כל עוד הביקוש ממשיך לעלות על ההיצע.



"סביר להניח כי נוכל להמשיך לחלץ נפט מהאדמה למשך זמן רב, אך הדבר יתייקר מאוד", אמר אוקסבר. "וברגע שהמחירים יחצו את רף ה-100 דולר או ה-150 דולר לחבית, יהפכו החלופות לאטרקטיוויות בגלל המחיר, אם לא בגלל סיבות אחרות".



אוקסבר הוסיף כי על חברות הנפט הגדולות להשקיע יותר בפיתוח חלופות לנפט ולגז. כיום, הוא אמר, ממשיכות חברות הנפט להתנהג כאילו דבר לא השתנה, ומתנסות בזעיר אנפין בחלופות שעשויות להיות חשובות מאוד בעתיד".



אוקסבר מעריך כי בתוך 20 שנה תגיע תפוקת הנפט לשיא, שממנו לא תעלה. הוא הוסיף, עם זאת, כי נקודת השיא חשובה פחות מהפער בין היצע לביקוש.



ביום חמישי האחרון נסגר מחיר הנפט על 80.09 דולר לחבית - מחיר הסגירה הגבוה אי פעם. מוקדם יותר במהלך אותו יום נגע מחיר הנפט ב-80.20 דולר לחבית - שיא חדש. לזינוק במחיר הנפט תרמו כמה דיווחים שהגבירו את החששות כי ההיצע לא יעמוד בביקוש.



סוכנות האנרגיה של ארה"ב דיווחה כי תפוקת הדלקים הנוזליים הגלובלית ירדה באוגוסט בכמיליון חביות ביום ביחס לתקופה המקבילה ב-2006. סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) צופה "מחנק הספקה" של נפט עד 2012. אוקסבר מאמין כי תחזית זו עשויה להתממש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully