וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הגאות בשוק הדיור בבריטניה הסתיימה? מחירי הבתים צפויים לעלות בשנה הבאה ב-3% בלבד

סוכנויות הידיעות

16.9.2007 / 19:57

זאת לעומת עלייה צפויה של 7% השנה, לפי חברת המשכנתאות ניישנוויד, דיווח "גארדיאן"



שיעור התייקרות מחירי הבתים בבריטניה בשנה הבאה צפוי להיות כ-3% - כמחצית מרמתו השנה. כך העריכה פיונואלה אירלי, הכלכלנית הראשית של חברת המשכנתאות הבריטית ניישנווייד, דיווח העיתון "גארדיאן".



מחירי הבתים עלו בקצב שנתי של כמעט 10% בחודש אוגוסט, אולם לפי תחזית ניישנווייד צפויה האטה בקצב התייקרות המחירים, לרמה של 7% עד דצמבר, והאטה נוספת במהלך שנה הבאה.



אירלי הזהירה כי התרחבות משבר האשראי בעולם, אשר הביאה בסוף השבוע את בנק המשכנתאות הבריטי נורתרן רוק (סימול NRK.L) אל סף קריסה, עלולה להחמיר את ההאטה בשוק הדיור בבריטניה. "אני מעריכה כי התוצאה האפשרית היחידה של הפרשה היא צינון נוסף של השוק, בשל פגיעה בסנטימנט ובציפיות", אמרה אירלי.



תורים ארוכים של לקוחות נורתרן רוק השתרכו ליד סניפי הבנק ברחבי בריטניה בסוף השבוע. הלקוחות צבאו על סניפי הבנק בדרישה למשוך את כספם. זאת, לאחר שהבנק המרכזי של בריטניה הזרים ביום שישי מימון חירום לנורתרן רוק, עקב בעיות נזילות של הבנק.



לקוחות של נורתרן משכו מחשבונותיהם מיליארד ליש"ט (2 מיליארד דולר) ביום שישי, ולפחות 500 מיליון ליש"ט (מיליארד דולר) נוספים אתמול - ובכך הגיע סך המשיכות ליותר מ-6% מסך הפקדונות בבנק, המסתכמים ב-24 מיליארד ליש"ט (48 מיליארד דולר).



בנקאי בכיר בסיטי של לונדון העריך כי בסופו של דבר צפויים הלקוחות למשוך סכום כולל של 12 מיליארד ליש"ט - או כמחצית הפקדונות בבנק, דיווח "סאנדיי טיימס".



נורתרן רוק, אשר לו 1.4 מיליון לקוחות קמעוניים ו-800 אלף לקוחות בנקאות משכנתאות, לא הטיל הגבלות כלשהן על משיכת כספים.



עם זאת, הבנק בן 150 השנה נאלץ ביום שישי להוריד את שירותי האינטרנט שלו "למשך פרק זמן", בעקבות עומס משתמשים חריג. מניית נורתרן רוק נפלה ביום שישי ב-31.5% במסחר בבורסת לונדון, בהמשך לנפילה של 46% מתחילת השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully